Factors que limiten la implementació de mesures de sostenibilitat ambiental, social i de governança. Per sector d'activitat
Cataluña
T1/2024
Indústria | Construcció | Comerç | Hostaleria | Resta de serveis | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|
Elevat cost econòmic (inversió en sostenibilitat ambiental, de seguretat laboral, d'accessibilitat a l'edifici, etc.) | 45,3 | 39,2 | 38,0 | 51,3 | 35,9 | 39,4 |
Manca de personal adequat al negoci per implementar-les | 25,3 | 33,2 | 22,4 | 33,5 | 23,0 | 24,6 |
Desconeixement de les mesures de sostenibilitat ambiental, social i de governança i de com implementar-les | 10,4 | 17,6 | 16,4 | 15,1 | 11,8 | 12,9 |
Manca d'acompanyament de l'Administració pública (molta burocràcia, retard en les subvencions, falta d'informació, etc.) | 49,0 | 50,3 | 41,9 | 57,6 | 38,9 | 43,5 |
Falta de claredat en la regulació, excés de normativa, falta de criteris comuns entre administracions | 43,8 | 47,8 | 44,3 | 56,4 | 37,8 | 42,0 |
Les mesures de sostenibilitat ambiental, social i de governança no són rellevants per al nostre negoci | 11,3 | 17,4 | 18,0 | 21,0 | 17,8 | 16,6 |
Altres factors | 8,8 | 6,5 | 7,4 | 7,4 | 6,8 | 7,4 |
Unitats: % d'establiments. | ||||||
Font: Idescat i Cambra de Comerç de Barcelona. Mòdul d'actualitat empresarial de l'Enquesta de clima empresarial. |
Tablas disponibles [+]
- Industria
- Construcción
- Comercio
- Hostelería
- Resto de servicios
- Total Cataluña
-
Módulo de actualidad empresarial
- Sostenibilidad ambiental, social y de gobernanza (ESG) (T1/2024)
- Ciberseguridad (T4/2023)
- Reforma laboral y dificultades de contratación (T3/2023)
- Formación profesional y empresa (T2/2023)
- Fondos de recuperación europeos y conflicto bélico (T1/2023)
- Dificultades con los aprovisionamientos e impacto del conflicto bélico entre Rusia y Ucrania (T4/2022)
- Precios de la energía y eficiencia energética (T3/2022)
- Dificultades con los aprovisionamientos e impacto del conflicto bélico entre Rusia y Ucrania (T2/2022)
- Fondos de recuperación europeos y conflicto bélico (T1/2022)
- Impacto en la actividad empresarial de la crisis sanitaria del covid-19 (T1/2022)
- Dificultats amb els aprovisionaments (T4/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T4/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T3/2021)
- Contractació de nou personal; universitat i empresa (T2/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T2/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T4/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T3/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T2/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2020)
- Formació professional i empresa (T4/2019)
- Increment del salari mínim el 2019 (T3/2019)
- Productivitat i finançament (T2/2019)
- Objectius de desenvolupament sostenible (ODS) (T1/2019)
- Condicions laborals i mesures d'organització i gestió (T4/2018)
- Igualtat de gènere a l'empresa (T3/2018)
- Tramitació administrativa (T2/2018)
- Relació universitat i empresa (T1/2018)