Skip to main content

Agreement 006/2024

CONVENI ENTRE EL DEPARTAMENT DE LA PRESIDÈNCIA I L'INSTITUT D'ESTADÍSTICA DE CATALUNYA PER A ORDENAR LA DISTRIBUCIÓ DE L'ESPAI I LES DESPESES DERIVADES DE L'ÚS CONJUNT DE L'IMMOBLE SITUAT A VIA LAIETANA, 58, DE BARCELONA

REUNITS

D'una part, la senyora Núria Cuenca León, secretària general del Departament de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, en virtut del nomenament fet per Decret 42/2021, de 26 de maig (DOGC núm. 8419, de 27.05.2021), amb domicili a 08002 Barcelona, Plaça de Sant Jaume, 4 (Palau de la Generalitat).

Intervé en aquest acte en virtut de la delegació de competències feta per Resolució PRE/1384/2019, de 21 de maig, de delegació de competències de la persona titular del Departament de la Presidència.

D'una altra, el senyor Xavier Cuadras Morató, director de l'Institut d'Estadística de Catalunya (d'ara en endavant Idescat), que actua en aquest acte en representació d'aquesta entitat, segons nomenament realitzat per Decret 120/2019, de 28 de maig, i en virtut de les facultats que li són atorgades per l'article 7 del Decret 24/2014, de 25 de febrer, d'organització i funcionament de l'Institut d'Estadística de Catalunya.

En ús de les atribucions que els són pròpies, les parts es reconeixen mútuament la capacitat legal suficient per formalitzar aquest acte, i

MANIFESTEN

  1. Que correspon al Departament de la Presidència, d'acord amb el Decret 289/2022, de 2 de novembre, de reestructuració del Departament de la Presidència, la direcció de les delegacions territorials del Govern de la Generalitat i, mitjançant la Secretaria d'Administració i Funció Pública, la Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública (GAIP).

    Als efectes d'aquest conveni, la representació de la Delegació Territorial del Govern de la Generalitat i de la GAIP és exercida pel Departament de la Presidència de la Generalitat.

  2. Que l'Idescat, la Delegació Territorial del Govern de la Generalitat a Barcelona i la GAIP ocupen, en règim de lloguer, l'immoble situat a Barcelona, Via Laietana, 58, que té una superfície total útil de 4.033,62 m2.

    La Delegació Territorial del Govern ocupa parcialment la planta baixa i la sisena de l'edifici, la GAIP la planta cinquena —398,99 m2 la Delegació Territorial i 409,31 la GAIP, amb una superfície total conjunta de 808,30 m2— i l'Idescat les plantes soterrani, baixa —també parcialment—, primera, segona, tercera, quarta i setena de l'immoble, que comptabilitzen 2.505,41 m2. La diferència entre la suma d'aquestes superfícies d'ús privatiu i la superfície total de l'edifici —719,91 m2— es correspon a zones d'utilització comunes —annex 1—.

  3. Que l'ús compartit de l'edifici genera unes despeses que les parts es proposen compartir mitjançant la seva distribució atenent el criteri de la superfície ocupada per cadascuna d'elles.

  4. Que, d'acord amb les consideracions precedents, les parts acorden subscriure aquest conveni, que es subjectarà als següents:

PACTES

Primer. Objecte

L'objecte d'aquest conveni és establir la distribució i repercussió de les despeses derivades dels serveis i subministraments comuns que es generin per l'ocupació compartida de l'edifici de Via Laietana, 58, de Barcelona.

Segon. Definició dels espais ocupats

A l'annex 2 d'aquest conveni es defineixen els espais utilitzats per l'Idescat, la Delegació Territorial del Govern a Barcelona i la GAIP, la seva ubicació concreta, la distribució i la superfície assignada a cadascuna d'aquestes.

D'acord amb aquest annex, l'espai que ocupa l'Idescat representa el 75,61% de la superfície total privativa i l'espai que ocupen la Delegació Territorial del Govern de la Generalitat a Barcelona i la GAIP conjuntament, el 24,39%, 12,04% la Delegació Territorial i 12,35% la GAIP.

Tercer. Obligacions de les parts

L'Idescat i el Departament de la Presidència assumiran al seu càrrec els serveis de neteja, manteniment i assegurança dels espais privatius que ocupen a l'edifici.

El manteniment inclou totes les accions preventives, correctives i altres exigides normativament que afectin el conjunt d'instal·lacions que serveixen al funcionament d'aquests espais privatius.

L'assegurança, al seu torn, inclou la cobertura de danys propis i la responsabilitat civil per danys a tercers.

Pel que fa a les despeses generals de l'edifici i els serveis que abasten els espais comuns, relacionats al pacte quart d'aquest conveni, seran gestionats per l'Idescat i assumits per les parts d'acord amb el percentatge que resulta de la utilització dels espais privatius per cadascuna de les parts i d'aquest mateix percentatge aplicat sobre la superfície que constitueix l'espai comú.

Quart. Despeses

Seran objecte de distribució entre les parts, d'acord amb el criteri fixat al pacte anterior, els conceptes següents:

  1. Neteja, manteniment i assegurança, només pel que fa a la part que incideix en les zones comunes.
  2. Control d'accés a l'edifici i protecció de les instal·lacions (inclou el servei i el manteniment del sistema de connexió a central d'alarmes).
  3. Manteniment preventiu i correctiu d'ascensors, sistemes de control d'incendis i d'intrusió i sistema de climatització.
  4. Gas.
  5. Aigua.
  6. Electricitat.
  7. Control preventiu de plagues.
  8. Recollida selectiva de residus.
  9. Altres despeses en concepte de reparació i millora preventiva i correctiva de les parts comunes i aquelles altres que s'adrecin al compliment de mesures previstes en normes d'obligat compliment.

Aquestes despeses seran assumides i anticipades per l'Idescat, que s'encarregarà igualment de gestionar la licitació dels diferents contractes per a la prestació d'aquests serveis.

En el termini dels tres primers mesos de l'any següent a l'exercici tancat, el Departament de la Presidència abonarà a l'Idescat, mitjançant transferència al seu compte d'ingressos, les despeses realitzades en interès seu per l'Idescat, prèvia la realització de la liquidació a efectuar mitjançant certificació de la despesa a càrrec del Departament de la Presidència i de l'Idescat que resulti del percentatge a aplicar per la superfície assignada, expressada al pacte segon d'aquest conveni.

Cinquè. Comissió de seguiment

Per tal de coordinar el manteniment de l'edifici i fer el seguiment del seu funcionament i de les necessitats presents i futures que puguin donar-se, es constituirà una comissió integrada per dos representants de cada part.

Pel Departament de la Presidència, aquests representants seran la subdirectora general de Seus Corporatives Territorials, senyora Anna Maria Clarimon Alsina i la cap del Servei de Règim Interior, senyora Teresa Burguès Rius i per l'Idescat, el subdirector/a general d'Administració i Serveis Generals, senyor Josep Anton Mundó Balcells i el responsable de manteniment, senyor Àngel Tendillo Blanco.

La comissió també farà un seguiment del conveni i resoldrà els dubtes que generi la seva aplicació. Es reunirà com a mínim una vegada a l'any i sempre que les circumstàncies ho facin aconsellable.

Sisè. Termini de vigència

Aquest conveni serà vigent des de l'1 de gener de 2024 i serà vigent per un període de quatre anys. Es podrà prorrogar per mutu acord de les parts per un període màxim de quatre anys més.

En tot cas, el conveni mantindrà la seva vigència fins al rescabalament de les despeses pel Departament de la Presidència corresponents al darrer exercici de vigència.

Excepcionalment i només per a les despeses acreditades per la utilització conjunta de l'immoble durant l'exercici 2023, el Departament de la Presidència accepta utilitzar els mateixos paràmetres de càlcul i distribució de la despesa recollits en aquest conveni.

Setè. Causes d'extinció

Aquest conveni s'extingeix pel compliment de les actuacions que en constitueixen l'objecte o per incórrer en causa de resolució.

Són causes de resolució:

  1. El transcurs del temps de vigència del conveni sense que se n'hagi acordat la seva pròrroga.
  2. L'acord de les dues parts manifestat per escrit.
  3. L'incompliment de les obligacions i compromisos assumits per qualsevol de les parts.
  4. La decisió judicial declaratòria de la nul·litat del conveni.
  5. L'extinció del contracte d'arrendament de l'immoble.
  6. Qualsevol altra causa prevista en les lleis.

Vuitè. Qüestions litigioses

Les parts es comprometen a resoldre de manera amistosa, en el marc de la Comissió de Seguiment del pacte cinquè, les diferències que puguin sorgir sobre la interpretació, desenvolupament, resolució i efectes del conveni.

Novè. Règim jurídic del conveni

Aquest conveni té naturalesa administrativa i es regeix pel que estableixen els articles 47 a 53 de la Llei 40/2015, de l'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i també pels articles 108 a 112 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

Així mateix el present conveni queda exclòs de l'àmbit d'aplicació de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.

Pel Departament de la Presidència
Per l'Idescat