Financing of the social protection system
Amount | % | Euros per inhabitant | |
---|---|---|---|
Effective contributions of the employers | 16,426,445 | 40.15 | 2,220 |
Assigned contributions of the employers | 2,618,705 | 6.40 | 354 |
Contributions of the protected persons | 5,775,914 | 14.12 | 781 |
Contribution autonomous administration | 10,873,441 | 26.58 | 1,469 |
Contribution central administration | 4,045,103 | 9.89 | 547 |
Contribution other administration | 440,604 | 1.08 | 60 |
Other current income | 706,712 | 1.73 | 96 |
Total | 40,914,596 | 100.00 | 5,529 |
Units: Thousands of euros. | |||
Source: Idescat. Social protection accounts. |
Amount | % | Euros per inhabitant | |
---|---|---|---|
Effective contributions of the employers | 86,605,044 | 34.19 | 1,864 |
Assigned contributions of the employers | 16,487,705 | 6.51 | 355 |
Contributions of the protected persons | 32,212,706 | 12.72 | 693 |
Contribution central administration | 38,490,869 | 15.19 | 829 |
Contribution other administration | 72,892,457 | 28.77 | 1,569 |
Other current income | 6,646,681 | 2.62 | 143 |
Total | 253,335,461 | 100.00 | 5,453 |
Units: Thousands of euros. | |||
Source: Ministry Inclusion, Social Security and Migrations. |
Last update: December 22, 2016.
Methodological note
Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia Seepros, en la seva versió de 1996, que impulsa Eurostat i ja ressenyada en la Nota metodològica de la fitxa de Despeses del sistema de protecció social.
A l'igual que en el cas de les despeses, aquestes dades també presenten certes dificultats d'actualització i estabilització, amb diferències amb sèries publicades anteriorment. Això és degut a que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns aspectes de la seva aplicació, amb els consegüents ajustos en les nostre dades.
En el cas del finançament és determinant el criteri que s'utilitzi per territorialitzar les aportacions de l'Estat central a la Seguretat Social. En aquests comptes s'ha utilitzat el criteri d'efectuar una estimació en proporció al nombre d'afiliats. Aquesta opció ens condueix a presentar un superàvit comptable aproximat que cal entendre com l'escreix entre els ingressos que la Tresoreria General de la Seguretat Social (així com la resta de fonts d'ingressos marginals del sistema) a Catalunya i les despeses efectuades efectivament per tot el sistema (INSS, ISM, SCS, ICS, ICASS, INEM, etc.).
L'existència d'una base solidària sobre la qual s'estructura la Seguretat Social en el conjunt de l'Estat dificulta l'elaboració dels comptes d'una comunitat autònoma.
Available tables [+]
- Demography · Society
-
Quality of life
- Living conditions
- Housing and dwellings
- Household income and expenditure
-
Social protection
- Contributory Social Security pensions
- Non-contributory pensions of the Social Security. By type
-
Social protection system
- Expenditures
- Financing
- Main magnitudes
- Unemployment benefits. By type
- Persons legally recognised as being disabled. By type of disability
- Social Services Facilities. Places
- Social inclusion income
- Economy
- Economic sectors
- Environment · Territory