Codi: 16 01 06 PAAE: 2015 Tipus d'actuació: consolidada
Ressenya: Explotació específica per a Catalunya, segons marques turístiques, de l'Enquesta d'ocupació hotelera d'àmbit estatal per tal de conèixer la facturació mitjana per habitació ocupada (ADR) i els ingressos per habitació disponible (RevPAR).
Activitat que desenvolupa del PEC 2011-2014
Objectiu: Turisme
Nom: ESTADÍSTICA D'OCUPACIÓ TURÍSTICA: HOTELS, CÀMPINGS I TURISME RURAL
Finalitat: Conèixer el nombre de viatges i les pernoctacions en aquests tipus d'allotjament.
Organismes responsables: Institut d'Estadística de Catalunya
Organismes col·laboradors: Institut Nacional d'Estadística
Origen de la informació:
Informant inicial: establiment
Tècnica de recollida de les dades primàries: fórmules mixtes
Periodicitat: mensual
Variables principals a investigar: facturació mitjana per habitació ocupada (ADR) i ingressos per habitació disponible (RevPAR)
Organismes difusors: Institut d'Estadística de Catalunya
Mitjà principal de difusió: Internet
Nivell de desagregació territorial: altres àmbits
Referència temporal dels resultats: Mesos del 2015
Disponibilitat dels resultats sintètics: 4 setmanes
Cost directe estimat: 11.400 €
Adreça escurçada: https://idescat.cat/paae/2015/160106
Compliment
Grau de compliment: L'actuació estadística s'ha dut a terme.
Informació disponible i referència temporal de les dades:
El principal objectiu dels indicadors de rendibilitat del sector hoteler és elaborar dos indicadors que facilitin a aquest sector la presa de decisions, ja que els permet avaluar la seva política de preus o "revenue management":
ADR: Average Daily Rate (Tarifa mitjana diària) o Facturació mitjana per habitació ocupada.
RevPAR: Revenue per Available Room o Ingressos per habitació disponible.
La recollida de dades per al càlcul de l'ADR i del RevPAR es fa amb l'Enquesta d'ocupació hotelera (EOH), per la qual cosa el detall dels àmbits i del disseny mostral són els mateixos que els de l'enquesta.
L'Idescat fa una difusió mensual d'ambdós indicadors en l'àmbit de Catalunya per categories d'hotels i per marques turístiques. Els dos indicadors es difonen tant en valor com les variacions respecte al mateix mes de l'any anterior.
Referència temporal de les dades: mesos del 2015
Desagregació territorial: marques turístiques i Catalunya
Resultats publicats:
Indicadors de rendibilitat del sector hoteler
Observacions:
L'any 2015 s'apliquen dues modificacions en les marques turístiques, aprovades per l'Agència Catalana de Turisme. La primera és un canvi de territori: les comarques del Vallès Oriental i del Vallès Occidental, que fins llavors formaven part de la marca Catalunya Central, a partir del 2015 passen a formar part de la marca Costa Barcelona. La segona modificació és un canvi del nom de la marca: Catalunya Central passa a denominar-se Paisatges Barcelona.
Per conèixer el significat d'aquests camps, consulteu l'apartat Continguts de la fitxa descriptiva de l'actuació estadística.