Codi: 16 01 04 PAAE: 2015 Tipus d'actuació: consolidada
Ressenya: Explotació específica per a Catalunya, segons marques turístiques i categories, de l'Enquesta d'ocupació en càmpings d'àmbit estatal per tal de conèixer el nombre de viatgers i de pernoctacions i el grau d'ocupació als càmpings.
Activitat que desenvolupa del PEC 2011-2014
Objectiu: Turisme
Nom: ESTADÍSTICA D'OCUPACIÓ TURÍSTICA: HOTELS, CÀMPINGS I TURISME RURAL
Finalitat: Conèixer el nombre de viatges i les pernoctacions en aquests tipus d'allotjament.
Organismes responsables: Institut d'Estadística de Catalunya
Organismes col·laboradors: Institut Nacional d'Estadística
Origen de la informació:
Informant inicial: establiment
Tècnica de recollida de les dades primàries: fórmules mixtes
Periodicitat: mensual
Variables principals a investigar: pernoctacions, turistes, grau d'ocupació
Organismes difusors: Institut d'Estadística de Catalunya
Mitjà principal de difusió: Internet
Nivell de desagregació territorial: altres àmbits
Referència temporal dels resultats: Trimestres del 2015
Disponibilitat dels resultats sintètics: 4 setmanes
Cost directe estimat: 14.800 €
Adreça escurçada: https://idescat.cat/paae/2015/160104
Compliment
Grau de compliment: L'actuació estadística s'ha dut a terme.
Informació disponible i referència temporal de les dades:
L'Enquesta sobre ocupació en càmpings és una de les fonts estadístiques per mesurar l'activitat turística. El seu objectiu principal és conèixer el comportament d'una sèrie de variables que permeten descriure les característiques fonamentals del sector del càmping: viatgers, pernoctacions i grau d'ocupació. Tant els viatgers com les pernoctacions es classifiquen pel seu país de residència, cosa que permet fer la distinció entre turisme domèstic (l'efectuat per residents a l'Estat espanyol) i turisme estranger (l'efectuat per residents de fora de l'Estat). El grau d'ocupació per parcel·les és la relació, en percentatge, entre el total de parcel·les ocupades en el període i les disponibles al càmping en el mateix període, multiplicades pels dies del mes de referència. L'Idescat amplia cada trimestre els resultats per a Catalunya segons la categoria dels càmpings i per marques turístiques de destinació.
Es difon el nombre de viatgers i pernoctacions (en milers) tant en valors absoluts com en variacions absolutes, i en tant per cent respecte al trimestre anterior i l'acumulat respecte a l'any anterior.
Referència temporal de les dades: trimestres i anual del 2015
Desagregació territorial: marques turístiques i Catalunya
Resultats publicats:
Turisme. Indicadors conjunturals
Turisme. Indicadors estructurals
Observacions:
L'any 2015 s'apliquen dues modificacions en les marques turístiques, aprovades per l'Agència Catalana de Turisme. La primera és un canvi de territori: les comarques del Vallès Oriental i del Vallès Occidental, que fins llavors formaven part de la marca Catalunya Central, a partir del 2015 passen a formar part de la marca Costa Barcelona. La segona modificació és un canvi del nom de la marca: Catalunya Central passa a denominar-se Paisatges Barcelona.
Per conèixer el significat d'aquests camps, consulteu l'apartat Continguts de la fitxa descriptiva de l'actuació estadística.