Codi: 16 01 06 PAAE: 2012 Tipus d'actuació: nova
Ressenya: Explotació específica per a Catalunya, segons marques turístiques, de l'Enquesta d'ocupació hotelera d'àmbit estatal per tal de conèixer la facturació mitjana per habitació ocupada (ADR) i els ingressos per habitació disponible (RevPAR).
Activitat que desenvolupa del PEC 2011-2014
Objectiu: Turisme
Nom: ESTADÍSTICA D'OCUPACIÓ TURÍSTICA: HOTELS, CÀMPINGS I TURISME RURAL
Finalitat: Conèixer el nombre de viatges i les pernoctacions en aquests tipus d'allotjament.
Organismes responsables: Institut d'Estadística de Catalunya
Organismes col·laboradors: Institut Nacional d'Estadística
Origen de la informació: dades d'origen estadístic
Informant inicial: establiment
Tècnica de recollida de les dades primàries: fórmules mixtes
Periodicitat: mensual
Variables principals a investigar: facturació mitjana per habitació ocupada (ADR) i ingressos per habitació disponible (RevPAR)
Organismes difusors: Institut d'Estadística de Catalunya
Mitjà principal de difusió: Internet
Nivell de desagregació territorial: altres àmbits
Referència temporal dels resultats: Mesos del 2012
Disponibilitat dels resultats sintètics: 4 setmanes
Cost directe estimat: < 6.000 €
Adreça escurçada: https://idescat.cat/paae/2012/160106
Compliment
Grau de compliment: L'actuació estadística s'ha dut a terme.
Informació disponible i referència temporal de les dades:
El principal objectiu dels Indicadors de rendibilitat del sector hoteler és elaborar dos indicadors que facilitin al sector hoteler la presa de decisions ja que els permet avaluar la seva política de preus o "revenue management":
ADR: average daily rate (tarifa mitjana diària) o facturació mitjana per habitació ocupada.
RevPAR: revenue per available room o ingressos per habitació disponible.
La recollida de dades per al càlcul de l'ADR i del RevPAR es fa amb l'Enquesta d'ocupació hotelera (EOH), per la qual cosa el detall dels àmbits i del disseny mostral són els mateixos que els de l'enquesta.
L'Idescat fa una difusió mensual d'ambdós indicadors en l'àmbit de Catalunya, per categories d'hotels i per les marques turístiques. Els dos indicadors es difonen tant en valor com les variacions respecte al mateix mes de l'any anterior.
Referència temporal de les dades: mesos del 2012
Desagregació territorial: marques turístiques i Catalunya
Resultats publicats:
Per conèixer el significat d'aquests camps, consulteu l'apartat Continguts de la fitxa descriptiva de l'actuació estadística.