- Enquesta de discapacitat, autonomia personal i situacions de dependència
- Població amb discapacitat
- Grau de severitat de les discapacitats
- Sense ajuda
- Població de 6 a 64 anys
- Màxim grau de severitat
- Tipus de discapacitat
Població de 6 a 64 anys amb discapacitat. Dones. Per tipus de discapacitat i el seu grau de severitat sense ajuda
Població de 6 a 64 anys amb discapacitat. Dones. Per tipus de discapacitat i el seu grau de severitat sense ajuda
Catalunya
2008
Moderada | Severa | Severitat total | No consta | Total | |
---|---|---|---|---|---|
Veure-hi | |||||
Percebre qualsevol imatge | z Dada no procedent | z Dada no procedent | 0,9 | 0,0 | 0,9 |
Tasques visuals de conjunt | 3,5 | 5,8 | 1,8 | 0,4 | 11,1 |
Tasques visuals de detall | 6,4 | 4,3 | 2,2 | 0,0 | 12,9 |
Altres problemes de visió | 3,5 | 2,4 | 0,7 | 0,0 | 6,6 |
Sentir-hi | |||||
Rebre qualsevol so | z Dada no procedent | z Dada no procedent | 1,6 | 0,0 | 1,6 |
Audició de sons forts | 0,8 | 3,9 | 0,4 | 0,0 | 13,9 |
Escoltar la parla | 4,5 | 8,5 | 1,0 | 0,1 | 7,6 |
Comunicar-se | |||||
Produir missatges parlats | 3,1 | 2,8 | 1,7 | 0,0 | 7,6 |
Rebre missatges parlats | 2,8 | 3,0 | 0,7 | 0,0 | 6,4 |
Comunicació de missatges escrits | 2,3 | 2,8 | 2,9 | 0,0 | 8,0 |
Comunicació de missatges de gestos, senyals o símbols | 0,6 | 1,7 | 1,5 | 0,0 | 3,7 |
Mantenir una conversa | 2,5 | 3,0 | 1,7 | 0,0 | 7,3 |
Comunicar-se a través de dispositius i tècniques de comunicació | 0,7 | 2,8 | 2,3 | 0,0 | 5,8 |
Aprendre, aplicar coneixements i desenvolupar tasques | |||||
Ús intencionat dels sentits (mirar, escoltar...) | 4,4 | 2,9 | 0,2 | 0,0 | 7,5 |
Aprenentatge bàsic (llegir, escriure, comptar) | 4,2 | 3,6 | 2,4 | 0,0 | 10,2 |
Realitzar tasques senzilles | 2,7 | 2,6 | 0,6 | 0,0 | 5,8 |
Realitzar tasques complexes | 3,3 | 3,4 | 2,8 | 0,0 | 9,5 |
Mobilitat | |||||
Canviar de postures corporals bàsiques | 13,6 | 10,3 | 1,1 | 0,0 | 25,0 |
Mantenir la posició del cos | 14,2 | 13,1 | 1,7 | 0,3 | 29,0 |
Desplaçar-se per la llar | 7,1 | 7,0 | 1,8 | 0,0 | 15,9 |
Desplaçar-se fora de la llar | 11,9 | 13,2 | 5,3 | 0,4 | 30,4 |
Desplaçar-se fent servir mitjans de transport com passatger | 8,8 | 14,6 | 6,0 | 0,8 | 29,3 |
Conduir vehicles | 4,2 | 5,5 | 12,6 | 0,0 | 22,4 |
Aixecar objectes i portar-los | 14,7 | 20,2 | 5,0 | 0,0 | 39,9 |
Moure objectes amb les extremitats superiors | 10,6 | 12,1 | 4,3 | 0,0 | 27,0 |
Ús fi de la mà | 8,2 | 10,0 | 2,2 | 0,0 | 20,4 |
Tenir cura de si mateix | |||||
Rentar-se | 6,8 | 7,0 | 5,8 | 0,1 | 19,7 |
Tenir cura de les parts del cos | 7,8 | 8,1 | 7,1 | 0,0 | 23,0 |
Higiene personal relacionada amb la micció | 3,9 | 5,3 | 1,6 | 0,0 | 10,8 |
Higiene personal relacionada amb la defecació | 2,6 | 4,5 | 0,0 | 0,0 | 7,1 |
Higiene personal relacionada amb la menstruació | 1,7 | 0,7 | 1,3 | 0,0 | 3,7 |
Vestir-se i desvestir-se | 6,8 | 8,0 | 3,9 | 0,0 | 18,8 |
Menjar i beure | 2,0 | 3,7 | 1,8 | 0,0 | 7,5 |
Cura de la pròpia salut: acomplir les prescripcions mèdiques | 3,6 | 2,7 | 3,2 | 0,0 | 9,6 |
Cura de la pròpia salut: evitar situacions de perill | 3,0 | 1,6 | 3,5 | 0,0 | 8,1 |
Realitzar les tasques de la llar | |||||
Adquisició de béns i serveis | 11,3 | 20,8 | 17,2 | 0,4 | 49,3 |
Preparar menjars | 8,1 | 6,8 | 7,4 | 0,0 | 22,3 |
Realitzar les tasques de la llar | 9,0 | 21,2 | 15,2 | 0,3 | 45,4 |
Interacció i relacions personals | |||||
Interacciones interpersonals bàsiques | 0,6 | 3,4 | 3,7 | 0,0 | 7,7 |
Relacionar-se amb desconeguts | 0,4 | 3,6 | 2,7 | 0,0 | 6,7 |
Relacions formals | 1,4 | 4,3 | 0,7 | 0,0 | 6,4 |
Relacions socials informals | 0,6 | 3,6 | 1,1 | 0,0 | 5,3 |
Relacions familiars | 1,8 | 2,9 | 0,7 | 0,0 | 5,4 |
Relacions sentimentals | 1,4 | 1,4 | 0,0 | 0,0 | 2,8 |
Unitats: Milers de persones. | |||||
Font: Idescat, a partir de dades de l'Enquesta sobre discapacitats, autonomia personal i situacions de dependència de l'INE. 2008. | |||||
Nota: Una mateixa persona pot estar en més d'una categoria de discapacitat. | |||||
(z) Dada no procedent. |