Factors que limiten la implementació de mesures de sostenibilitat ambiental, social i de governança. Per grandària de l'establiment
Catalunya
T1/2024
Menys de 10 ocupats | De 10 a 49 ocupats | De 50 ocupats o més | Total | |
---|---|---|---|---|
Elevat cost econòmic (inversió en sostenibilitat ambiental, de seguretat laboral, d'accessibilitat a l'edifici, etc.) | 35,7 | 38,4 | 42,5 | 39,4 |
Manca de personal adequat al negoci per implementar-les | 24,5 | 24,5 | 24,8 | 24,6 |
Desconeixement de les mesures de sostenibilitat ambiental, social i de governança i de com implementar-les | 15,8 | 16,3 | 8,7 | 12,9 |
Manca d'acompanyament de l'Administració pública (molta burocràcia, retard en les subvencions, falta d'informació, etc.) | 43,9 | 47,3 | 40,7 | 43,5 |
Falta de claredat en la regulació, excés de normativa, falta de criteris comuns entre administracions | 40,9 | 44,0 | 41,4 | 42,0 |
Les mesures de sostenibilitat ambiental, social i de governança no són rellevants per al nostre negoci | 22,8 | 19,0 | 10,6 | 16,6 |
Altres factors | 8,8 | 5,6 | 7,5 | 7,4 |
Unitats: % d'establiments. | ||||
Font: Idescat i Cambra de Comerç de Barcelona. Mòdul d'actualitat empresarial de l'Enquesta de clima empresarial. |
Taules disponibles [+]
- Indústria
- Construcció
- Comerç
- Hostaleria
- Resta de serveis
- Total Catalunya
-
Mòdul d'actualitat empresarial
- Igualtat de gènere en l’entorn empresarial (T3/2024)
- Intel·ligència artificial (IA) (T2/2024)
- Sostenibilitat ambiental, social i de governança (ESG) (T1/2024)
- Ciberseguretat (T4/2023)
- Reforma laboral i dificultats de contractació (T3/2023)
- Formació professional i empresa (T2/2023)
- Fons de recuperació europeus (T1/2023)
- Dificultats amb els aprovisionaments i impacte del conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna (T4/2022)
- Preus de l'energia i eficiència energètica (T3/2022)
- Dificultats amb els aprovisionaments i impacte del conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna (T2/2022)
- Fons de recuperació europeus i conflicte bèl·lic (T1/2022)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2022)
- Dificultats amb els aprovisionaments (T4/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T4/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T3/2021)
- Contractació de nou personal; universitat i empresa (T2/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T2/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T4/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T3/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T2/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2020)
- Formació professional i empresa (T4/2019)
- Increment del salari mínim el 2019 (T3/2019)
- Productivitat i finançament (T2/2019)
- Objectius de desenvolupament sostenible (ODS) (T1/2019)
- Condicions laborals i mesures d'organització i gestió (T4/2018)
- Igualtat de gènere a l'empresa (T3/2018)
- Tramitació administrativa (T2/2018)
- Relació universitat i empresa (T1/2018)