Causes que han dificultat cobrir algun lloc de treball durant el 2023. Per sector d'activitat
Catalunya
T3/2023
Indústria | Construcció | Comerç | Hostaleria | Resta de serveis | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|
Falta de candidats que es presentin al procés de selecció | 72,8 | 81,2 | 81,2 | 79,9 | 86,0 | 81,5 |
Desajust del nivell formatiu per al lloc de treball a cobrir (sobrequalificat o infraqualificat) | 58,6 | 59,4 | 47,8 | 50,5 | 42,7 | 49,0 |
Insuficiència de competències tècniques específiques per al lloc de treball a cobrir | 69,0 | 61,2 | 44,4 | 44,7 | 46,6 | 52,2 |
Insuficiència de competències transversals digitals i per a la comunicació (TIC, idiomes, etc.) | 18,2 | 9,3 | 14,7 | 21,5 | 20,9 | 18,4 |
Insuficiència d'altres competències transversals (socials, cognitives i per a l'organització) | 17,9 | 15,0 | 21,5 | 23,1 | 21,4 | 20,3 |
Condicions retributives (salaris, altres retribucions, fiscalitat, etc.) | 32,1 | 19,6 | 34,2 | 39,0 | 47,4 | 39,0 |
Altres condicions laborals (jornada, teletreball, flexibilitat horària, etc.) | 31,0 | 28,7 | 49,8 | 52,2 | 46,6 | 42,6 |
Unitats: % d'establiments que han tingut dificultats per cobrir algun lloc de treball. | ||||||
Font: Idescat i Cambra de Comerç de Barcelona. Mòdul d'actualitat empresarial de l'Enquesta de clima empresarial. |
Taules disponibles [+]
- Indústria
- Construcció
- Comerç
- Hostaleria
- Resta de serveis
- Total Catalunya
-
Mòdul d'actualitat empresarial
- Igualtat de gènere en l’entorn empresarial (T3/2024)
- Intel·ligència artificial (IA) (T2/2024)
- Sostenibilitat ambiental, social i de governança (ESG) (T1/2024)
- Ciberseguretat (T4/2023)
- Reforma laboral i dificultats de contractació (T3/2023)
- Formació professional i empresa (T2/2023)
- Fons de recuperació europeus (T1/2023)
- Dificultats amb els aprovisionaments i impacte del conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna (T4/2022)
- Preus de l'energia i eficiència energètica (T3/2022)
- Dificultats amb els aprovisionaments i impacte del conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna (T2/2022)
- Fons de recuperació europeus i conflicte bèl·lic (T1/2022)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2022)
- Dificultats amb els aprovisionaments (T4/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T4/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T3/2021)
- Contractació de nou personal; universitat i empresa (T2/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T2/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T4/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T3/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T2/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2020)
- Formació professional i empresa (T4/2019)
- Increment del salari mínim el 2019 (T3/2019)
- Productivitat i finançament (T2/2019)
- Objectius de desenvolupament sostenible (ODS) (T1/2019)
- Condicions laborals i mesures d'organització i gestió (T4/2018)
- Igualtat de gènere a l'empresa (T3/2018)
- Tramitació administrativa (T2/2018)
- Relació universitat i empresa (T1/2018)