L'Enquesta de clima empresarial és una operació estadística de periodicitat trimestral que recull l'opinió dels representants de les empreses amb activitat a Catalunya sobre l'evolució i les expectatives d'un conjunt de variables amb incidència en el desenvolupament econòmic de l'empresa.
El principal objectiu d'aquesta estadística és detectar els canvis de tendència en el cicle econòmic de manera àgil i ràpida a partir de la informació facilitada per les empreses.
Aquesta estadística, que elaboren conjuntament l'Idescat i la Cambra de Comerç de Barcelona, presenta resultats trimestrals per als sectors industrial, construcció, comerç, hostaleria i resta de serveis.
L'Idescat difon els resultats per a cada un dels sectors desagregats per grandària de l'empresa i per branques d'activitat, llevat dels sectors de l'hostaleria i de la construcció. En el cas del sector de l'hostaleria, els resultats també es publiquen per zones turístiques.
La informació obtinguda de l'Enquesta de clima empresarial permet alhora el càlcul de l'índex de confiança empresarial harmonitzat, operació realitzada conjuntament amb l'INE per mitjà d'un conveni de col·laboració.
A més de les preguntes bàsiques per conèixer la situació i l'evolució del negoci en un període determinat, el qüestionari de l'Enquesta recull cada trimestre informació d'àmbits d'interès en l'entorn empresarial a través del Mòdul d'actualitat empresarial.
Taules disponibles [−]
-
Indústria
- Marxa del negoci
- Cartera de comandes i nivell de l'estoc de productes acabats (fins al 2010)
- Factors que afecten la marxa del negoci (des del 2013 dades anuals)
- Principals indicadors de clima empresarial
- Facturació a l'estranger
- Facturació. Evolució anual (fins al 2010)
- Grau d'utilització de la capacitat productiva
- Construcció
- Comerç
- Hostaleria
- Resta de serveis
- Total Catalunya
-
Mòdul d'actualitat empresarial
- Igualtat de gènere en l’entorn empresarial (T3/2024)
-
Intel·ligència artificial (IA) (T2/2024)
- Tecnologies d’IA
- Programes d’IA generativa
- Finalitat de l’ús
- Treballadors que les fan servir
- Valoració de les tecnologies d’IA
- Sostenibilitat ambiental, social i de governança (ESG) (T1/2024)
- Ciberseguretat (T4/2023)
- Reforma laboral i dificultats de contractació (T3/2023)
- Formació professional i empresa (T2/2023)
- Fons de recuperació europeus (T1/2023)
-
Dificultats amb els aprovisionaments i impacte del conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna (T4/2022)
- Dificultats per disposar d'aprovisionaments
- Afectació per la manca d'aprovisionaments
- Mesures per afrontar la manca d'aprovisionaments
- Previsió per a la millora de les restriccions o limitacions d'aprovisionaments
- Impacte del conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna
- Factors relacionats amb l'augment de preus que afecten la marxa del negoci (anual)
- Preus de l'energia i eficiència energètica (T3/2022)
-
Dificultats amb els aprovisionaments i impacte del conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna (T2/2022)
- Dificultats per disposar d'aprovisionaments
- Afectació per la manca d'aprovisionaments
- Mesures per afrontar la manca d'aprovisionaments
- Previsió per a la millora de les restriccions o limitacions d'aprovisionaments
- Impacte del conflicte bèl·lic entre Rússia i Ucraïna
- Nivell d'estocs de productes acabats
- Fons de recuperació europeus i conflicte bèl·lic (T1/2022)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2022)
-
Dificultats amb els aprovisionaments (T4/2021)
- Dificultats per disposar d'aprovisionaments
- Afectació per la manca d'aprovisionaments
- Mesures per afrontar la manca d'aprovisionaments
- Previsió per a la millora de les restriccions o limitacions d'aprovisionaments
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T4/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T3/2021)
- Contractació de nou personal; universitat i empresa (T2/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T2/2021)
-
Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2021)
- Afectació de la crisi sanitària
- Impactes de la crisi sanitària
- Mesures adoptades en relació amb la crisi sanitària
- Termini previst per recuperar el nivell habitual de facturació
- Valoració de les àrees geogràfiques de destinació del béns o serveis
- Pàgina web i llengua
- Valoració de la presència del negoci a Internet
- Vendes a través d'Internet
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T4/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T3/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T2/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2020)
- Formació professional i empresa (T4/2019)
- Increment del salari mínim el 2019 (T3/2019)
- Productivitat i finançament (T2/2019)
- Objectius de desenvolupament sostenible (ODS) (T1/2019)
- Condicions laborals i mesures d'organització i gestió (T4/2018)
- Igualtat de gènere a l'empresa (T3/2018)
- Tramitació administrativa (T2/2018)
- Relació universitat i empresa (T1/2018)
En altres seccions