Saltar al contingut principal

INDICADORS DE RENDIBILITAT DEL SECTOR HOTELER

Codi: 16 01 06 PAAE: 2011 Tipus d'actuació: nova

Ressenya: Explotació específica per a Catalunya, segons marques turístiques, de l'Enquesta d'ocupació hotelera d'àmbit estatal per tal de conèixer la facturació mitjana per habitació ocupada (ADR) i els ingressos per habitació disponible (RevPAR).

Activitat que desenvolupa del PEC 2011-2014

Objectiu: Turisme

Nom: ESTADÍSTICA D'OCUPACIÓ TURÍSTICA: HOTELS, CÀMPINGS I TURISME RURAL

Finalitat: Conèixer el nombre de viatges i les pernoctacions en aquests tipus d'allotjament.

Organismes responsables: Institut d'Estadística de Catalunya

Organismes col·laboradors: Institut Nacional d'Estadística

Origen de la informació: dades d'origen estadístic

Informant inicial: establiment

Tècnica de recollida de les dades primàries: fórmules mixtes

Periodicitat: mensual

Variables principals a investigar: facturació mitjana per habitació ocupada (ADR) i ingressos per habitació disponible (RevPAR)

Organismes difusors: Institut d'Estadística de Catalunya

Mitjà principal de difusió: Internet

Nivell de desagregació territorial: altres àmbits

Referència temporal dels resultats: Trimestres del 2011

Disponibilitat dels resultats sintètics: 4 setmanes

Cost directe estimat: 8.000 €

Adreça escurçada: https://idescat.cat/paae/2011/160106

Compliment

Grau de compliment: L'actuació estadística s'ha dut a terme.

Informació disponible i referència temporal de les dades:

L'objectiu principal dels indicadors de rendibilitat del sector hoteler és elaborar dos indicadors que facilitin al sector hoteler la presa de decisions, ja que els permet avaluar-ne la política de preus o revenue management. Aquests indicadors són:

ADR: Average Daily Rate (tarifa mitjana diària) o facturació mitjana per habitació ocupada.

RevPAR: Revenue per Available Room o ingressos per habitació disponible.

L'Idescat fa una difusió mensual d'ambdós indicadors en l'àmbit de Catalunya, per categories d'hotels i per les marques turístiques. Els dos indicadors es difonen tant en valor com en les variacions respecte del mateix mes de l'any anterior.

Referència temporal de les dades: mesos del 2011

Desagregació territorial: marques turístiques i Catalunya

Resultats publicats:

Indicadors de rendibilitat del sector hoteler (Internet)

Per conèixer el significat d'aquests camps, consulteu l'apartat Continguts de la fitxa descriptiva de l'actuació estadística.