Sector serveis. Persones ocupades
Persones ocupades (nombre) | Persones assalariades (nombre) | Persones no assalariades (nombre) | Personal assalariat equivalent a jornada completa (nombre) | Hores treballades pel personal assalariat (milers) | |
---|---|---|---|---|---|
2022 | 2.183.559 | 1.792.604 | 390.955 | 1.563.434 | 2.740.438 |
2021 | 2.087.740 (b) Ruptura en la sèrie temporal | 1.702.055 (b) Ruptura en la sèrie temporal | 385.685 (b) Ruptura en la sèrie temporal | 1.469.641 (b) Ruptura en la sèrie temporal | 2.494.237 (b) Ruptura en la sèrie temporal |
2020 | 1.832.059 | 1.494.767 | 337.292 | 1.302.628 | 2.090.900 |
2019 | 1.911.141 | 1.560.319 | 350.823 | 1.353.506 | 2.414.461 |
2018 | 1.846.885 | 1.505.384 | 341.501 | 1.304.002 | 2.344.331 |
2017 | 1.792.352 | 1.471.721 | 320.631 | 1.264.735 | 2.273.799 |
Font: Idescat, a partir de l'Estadística estructural d'empreses del sector serveis de l'INE. | |||||
Nota: L'any 2016 es van aplicar millores metodològiques a l'Estadística estructural d'empreses; per tant, els resultats de l'any 2016 no són estrictament comparables amb els dels anys anteriors. | |||||
(b) Ruptura en la sèrie temporal. |
Darrera actualització: 10 de juliol de 2024.
Nota metodològica
Definició de conceptes
- Hores treballades pel personal assalariat
- Nombre total d'hores realment treballades pel personal assalariat per a la producció durant el període de referència. Inclou el total d'hores normals i extraordinàries.
- Personal assalariat
- Treballadors lligats a l'empresa per un contracte de treball i que perceben una remuneració en forma de sou, salari, comissió, gratificació, a preu fet o en espècie. Inclou tant el personal fix com l'eventual, ja sigui a jornada completa o a jornada parcial.
Aspectes metodològics
L'Estadística estructural d'empreses del sector serveis, anomenada Enquesta anual de serveis fins a l'any de referència 2014, és una enquesta per mostreig que elabora anualment l'INE amb la finalitat d'estudiar les característiques econòmiques de les empreses de gairebé tots els sectors de serveis de mercat (nombre d'establiments, ocupació, ingressos i despeses d'explotació, etc.) i d'estimar les principals macromagnituds. L'Idescat en fa una explotació detallada per a Catalunya i col·labora en l'edició dels qüestionaris.
La informació sobre transports i emmagatzematge i informació i comunicacions es presenta en les taules: principals resultats i macromagnituds.
A partir de l'any 2008, l'Enquesta anual de serveis s'adapta a la nova Classificació nacional d'activitats econòmiques (CNAE-2009). Aquest canvi comporta un trencament de les sèries que impedeix la comparació interanual de la majoria de sectors i d'una part de les variables.
Les correspondències entre la sectorització emprada i la Classificació catalana d'activitats econòmiques (CCAE-2009) és la següent:
CCAE-2009 | Agrupacions d'activitat |
45 | Venda i reparació vehicles de motor i motocicletes |
46 | Comerç engròs i intermediaris, exc. vehicles motor |
47 | Comerç detall, excepte vehicles motor i motocicletes |
49-53 | Transport i emmagatzematge |
55,56 | Hostaleria |
58-63 | Informació i comunicacions |
68 | Activitats immobiliàries |
69-75 | Activitats professionals, científiques i tècniques |
77-82 | Activitats administratives i serveis auxiliars |
90-93 | Activitats artístiques, recreatives i d'entreteniment |
95,96 | Altres serveis |
L'any 2016 es van aplicar millores metodològiques a l'Estadística estructural d'empreses; per tant, els resultats de l'any 2016 no són estrictament comparables amb els dels anys anteriors.
Podeu obtenir més informació d'aquesta estadística a la metodologia.