Tesis doctorals llegides. Per àmbits d'estudi
Arts i humanitats | Ciències | Ciències de la salut | Ciències socials i jurídiques | Enginyeria i arquitectura | Total | |
---|---|---|---|---|---|---|
Curs 2022/23 | 342 | 455 | 830 | 462 | 378 | 2.467 |
Curs 2021/22 | 314 | 511 | 779 | 468 | 404 | 2.476 |
Curs 2020/21 | 342 | 491 | 868 | 481 | 367 | 2.549 |
Curs 2019/20 | 288 | 467 | 726 | 380 | 437 | 2.298 |
Curs 2018/19 | 315 | 396 | 698 | 388 | 445 | 2.242 |
Curs 2017/18 | 251 | 425 | 628 | 435 | 405 | 2.144 |
Curs 2016/17 | 463 | 545 | 1.032 | 662 | 525 | 3.227 |
Curs 2015/16 | 654 | 648 | 970 | 702 | 767 | 3.741 |
Curs 2014/15 | 285 | 562 | 677 | 412 | 467 | 2.403 |
Curs 2013/14 | 337 | 541 | 630 | 359 | 392 | 2.259 |
Curs 2012/13 | 279 | 501 | 573 | 373 | 419 | 2.145 |
Curs 2011/12 | 220 | 478 | 472 | 369 | 373 | 1.912 |
Curs 2010/11 | 240 | 481 | 412 | 283 | 381 | 1.797 |
Curs 2009/10 | 212 | 474 | 361 | 328 | 341 | 1.716 |
Curs 2008/09 | 182 | 460 | 360 | 307 | 301 | 1.610 |
Curs 2007/08 | 158 | 424 | 358 | 366 | 309 | 1.615 |
Curs 2006/07 | 146 | 461 | 280 | 253 | 245 | 1.385 |
Curs 2005/06 | 197 | 390 | 288 | 319 | 249 | 1.443 |
Curs 2004/05 | 170 | 304 | 283 | 283 | 229 | 1.269 |
Curs 2003/04 | 146 | 313 | 298 | 275 | 214 | 1.246 |
Curs 2002/03 | 156 | 282 | 247 | 256 | 242 | 1.183 |
Curs 2001/02 | 115 | 301 | 232 | 303 | 211 | 1.162 |
Curs 2000/01 | 135 | 296 | 268 | 227 | 179 | 1.105 |
Font: Departament de Recerca i Universitats. Secretaria d'Universitats i Recerca. | ||||||
Notes: | ||||||
Inclou dades de la URL a partir del curs 2015/2016. | ||||||
Dades provisionals. |
Darrera actualització: 23 de juliol de 2024.
Nota metodològica
Definició de conceptes
- Estudis universitaris de tercer cicle
- Estudis la superació dels quals dóna dret a l'obtenció del títol de doctor amb la prèvia redacció i aprovació d'una tesi. Si són homologats reben el nom de programes de doctorat. També poden ser propis (no reglats) com els màsters, diplomes de postgrau i cursos d'especialització universitària.
Aspectes metodològics
S'ha utilitzat la informació proporcionada pel Departament d'Economia i Coneixement, obtinguda dels serveis d'estadística de les universitats catalanes. S'ofereixen dades del nombre de professors, alumnes matriculats i titulats per les universitats públiques i privades que conformen el sistema universitari de Catalunya. A més, s'hi incorporen dades relatives al nombre d'alumnes que cursen estudis de tercer cicle (doctorats i formació continuada). Amb l'entrada en vigor del Pla de Bolonya (2010), s'hi incorpora informació sobre alumnes matriculats a graus i màsters oficials. Els màsters oficials poden ser professionalitzadors, de recerca, acadèmics, o una combinació d'aquests. En aquests moments conviuen els dos sistemes fins a l'extinció del pla antic. També es proporcionen dades sobre les tesis doctorals llegides, així com dels estudiants acollits als diferents programes de mobilitat estudiantil.
Estructura dels estudis universitaris
En el marc de l'espai europeu d'educació superior, l'estructura actual dels estudis universitaris fixa tres cicles conduents a l'obtenció dels corresponents títols universitaris oficials de grau, màster universitari i doctorat.
Estudis de grau
Són els primers estudis que es realitzen en accedir a la universitat. La finalitat d'aquests estudis és l'obtenció d'una formació de caràcter general, orientada a la preparació per a l'exercici d'activitats de caràcter professional. Els plans d'estudis tenen una durada de 240 crèdits i contenen una formació teòrica i pràctica, distribuïda en les matèries següents: formació bàsica, matèries obligatòries, matèries optatives, pràctiques externes i treball final de grau.
Els estudis universitaris de grau estan adscrits a una de les branques següents: arts i humanitats, ciències, ciències de la salut, ciències socials i jurídiques i enginyeria i arquitectura.
Estudis de màster universitari
S'inicien després d'haver finalitzat els estudis de grau. Els estudis de màster universitari tenen com a finalitat que l'estudiantat adquireixi una formació avançada, de caràcter especialitzat o multidisciplinari, orientada a l'especialització acadèmica o professional, o bé a promoure la iniciació de tasques de recerca.
Els plans d'estudis tenen una durada d'entre 60 i 120 crèdits i contenen tota la formació teòrica i pràctica que l'estudiantat ha d'adquirir, distribuïda de la manera següent: matèries obligatòries, matèries optatives, seminaris, pràctiques externes, treballs dirigits i treball de fi de màster universitari.
Els estudis de màster universitari estan adscrits a una de les branques següents: arts i humanitats, ciències, ciències de la salut, ciències socials i jurídiques i enginyeria i arquitectura.
Estudis de doctorat
Els estudis universitaris oficials de doctorat condueixen a l'adquisició de les competències i les habilitats relacionades amb la recerca científica de qualitat. El programa de doctorat té com a objectiu el desenvolupament dels diferents aspectes formatius del doctorand i de la doctoranda i l'establiment dels procediments i les línies de recerca per al desenvolupament de les tesis doctorals.
La durada dels doctorats serà d'un màxim de tres anys, a temps complet, des de l'admissió del doctorand o de la doctoranda fins a la presentació de la tesi, i de cinc anys si es realitza a temps parcial.
Per accedir a un programa oficial de doctorat és necessari estar en possessió de títols oficials espanyols de grau, o un títol equivalent, i de màster universitari, tot i que cada universitat podrà incloure com a criteris d'admissió complements de formació específics.
Estructura dels estudis anteriors a l'EEES
Els estudis universitaris oficials anteriors a l'espai europeu d'educació superior s'estructuren, també, en cicles. D'acord amb la legislació vigent, aquests estudis quedaran definitivament extingits el 30 de setembre del 2015.
Estudis de primer cicle
Títol al qual donen accés: diplomat/ada, mestre/a, arquitecte/a tècnic/a o enginyer/a tècnic/a. Càrrega lectiva global: mínim de 180 crèdits, repartits en 3 anys acadèmics. Actualment no s'ofereixen places de nou ingrés per a aquests estudis.
Estudis de primer i segon cicle
Títol al qual donen accés: llicenciat/ada, arquitecte/a o enginyer/a. Càrrega lectiva global: mínim de 300 crèdits, repartits en 4 o 5 anys acadèmics. Actualment només s'ofereixen places de nou ingrés als segons cicles d'aquests estudis.
Estudis de segon cicle
Accés: per mitjà d'un primer cicle universitari, o bé si es té el títol de diplomat/ada, arquitecte/a tècnic/a, enginyer/a tècnic/a o mestre/a. La mateixa universitat regula l'accés a aquestes titulacions de segon cicle. Títol al qual donen accés: llicenciat/ada, arquitecte/a o enginyer/a. Càrrega lectiva global: mínim de 120 crèdits, amb una durada de 2 anys acadèmics.
Estudis de tercer cicle
Són els anomenats programes de doctorat i són un requisit necessari per poder accedir al títol oficial de doctor/a. Accés: cal tenir el títol de llicenciat/ada, arquitecte/a o enginyer/a. La Comissió de Doctorat de cada universitat és l'òrgan competent que regula l'admissió als estudis de doctorat.
Càrrega lectiva global: mínim de 32 crèdits.
La suficiència investigadora correspon als doctorats anteriors a l'Espai Europeu d'Educació Superior, que ja no s'ofereixen. En conseqüència, hi ha universitats que ja no tenen alumnes.
Així mateix, cal tenir en compte que falta comptar els alumnes que fan la postsuficiència investigadora perquè aquests alumnes no estan obligats a matricular-se i les universitats no els recullen.
Les dades són provisionals.
Les universitats catalanes són:
Nom | Any de creació |
---|---|
Universitat de Barcelona (UB) | 1837 |
Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) | 1968 |
Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) | 1971 |
Universitat Pompeu Fabra (UPF) | 1990 |
Universitat de Lleida (UdL) | 1991 |
Universitat de Girona (UdG) | 1991 |
Universitat Rovira i Virgili (URV) | 1991 |
Universitat Oberta de Catalunya (UOC) | 1995 |
Universitat Ramon Llull (URL) | 1991 |
Universitat de Vic (UVic) que el 2014 passa a anomenar-se Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) | 1997 |
Universitat Internacional de Catalunya (UIC) | 1997 |
Universitat Abat Oliba CEU (UAO) | 2003 |
Taules disponibles [+]
-
Demografia · Societat
- Població
- Cultura · Llengua
-
Educació
- Evolució de l'ensenyament
- Educació infantil i primària
- Educació secundària
-
Ensenyament universitari
- Professors. Per categories i universitats
- Alumnes matriculats. Per sexe i universitats
- Alumnes matriculats. Per branques d'estudi i universitats
- Alumnes matriculats a màsters oficials. Per sexe i universitats
- Alumnes matriculats a màsters oficials. Per branques d'estudi i universitats
- Alumnes matriculats a estudis de doctorat. Per sexe i universitats
- Alumnes matriculats a estudis de doctorat. Per branques d'estudi i universitats
- Alumnes matriculats a cursos de doctorat d'estudis anteriors a l'espai europeu d'educació superior. Per branques d'estudi i universitats
- Alumnes titulats. Per sexe i universitats
- Alumnes titulats. Per branques d'estudi i universitats
- Alumnes titulats. Diplomatures, enginyeries tècniques i arquitectura tècnica. Per àmbits d'estudi i sexe
- Alumnes titulats. Llicenciatures, enginyeries i arquitectura. Per àmbits d'estudi i sexe
- Tesis doctorals llegides. Per àmbits d'estudi
- Tesis doctorals llegides. Per universitats
- Mobilitat d'estudiants. Per universitats
- Formació d'adults
- Formació assolit per la població
- Macromagnituds del sector educació
- Eleccions
- Justícia · Seguretat
- Salut
- Treball
- Qualitat de vida
- Economia
- Sectors econòmics
- Medi ambient · Territori