Saltar al contingut principal

Alumnes estrangers. Per lloc de procedència. Comarques i Aran

Alumnes estrangers. Per lloc de procedència. Comarques i Aran Curs 2015/2016
Unió Europea Resta Europa Magrib Resta Àfrica Amèrica del Nord Amèrica Central i del Sud Àsia i Oceania Total
Alt Camp 227 53 632 31 0 92 20 1.055
Alt Empordà 995 186 2.718 298 6 880 159 5.242
Alt Penedès 197 92 1.502 58 0 380 121 2.350
Alt Urgell 149 257 54 6 2 101 21 590
Alta Ribagorça 23 11 27 0 1 11 2 75
Anoia 221 64 1.045 98 1 194 109 1.732
Aran 107 6 45 0 0 53 1 212
Bages 520 182 1.800 234 2 399 252 3.389
Baix Camp 1.195 216 3.091 139 9 767 277 5.694
Baix Ebre 627 138 1.039 38 4 221 214 2.281
Baix Empordà 676 245 2.153 190 6 492 103 3.865
Baix Llobregat 1.771 521 4.207 360 40 2.848 1.380 11.127
Baix Penedès 401 83 1.465 11 6 312 113 2.391
Barcelonès 5.332 2.781 6.230 1.401 297 16.295 13.951 46.287
Berguedà 141 14 275 13 4 105 31 583
Cerdanya 62 41 21 9 0 148 12 293
Conca de Barberà 124 28 193 23 0 15 24 407
Garraf 844 127 676 39 27 521 182 2.416
Garrigues 198 6 155 19 0 11 11 400
Garrotxa 202 75 216 185 3 154 374 1.209
Gironès 981 381 2.396 1.343 25 1.741 475 7.342
Maresme 913 302 3.544 963 37 1.236 689 7.684
Moianès 19 8 16 37 1 46 19 146
Montsià 886 138 555 18 1 165 123 1.886
Noguera 391 34 373 117 0 68 14 997
Osona 455 81 2.261 610 11 351 461 4.230
Pallars Jussà 101 14 133 20 0 51 9 328
Pallars Sobirà 46 3 13 1 1 25 2 91
Pla d'Urgell 482 33 501 134 3 86 33 1.272
Pla de l'Estany 170 21 349 285 2 92 62 981
Priorat 65 10 85 2 0 9 2 173
Ribera d'Ebre 251 28 281 3 1 31 31 626
Ripollès 53 10 216 3 0 75 13 370
Segarra 350 235 208 189 1 80 29 1.092
Segrià 1.777 221 2.071 868 4 674 304 5.919
Selva 1.089 420 1.233 428 13 649 612 4.444
Solsonès 81 15 176 7 0 26 3 308
Tarragonès 1.346 437 3.144 473 17 1.076 563 7.056
Terra Alta 172 1 16 0 1 14 19 223
Urgell 359 74 556 133 1 77 42 1.242
Vallès Occidental 1.724 521 6.824 1.267 88 4.359 1.397 16.180
Vallès Oriental 659 244 2.290 913 28 1.330 470 5.934
Catalunya 26.382 8.357 54.785 10.966 643 36.260 22.729 161.500
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: El total de Catalunya inclou els alumnes estrangers matriculats a educació especial.

Darrera actualització: 13 de març de 2020.

Nota metodològica

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Els centres que imparteixen ensenyaments de règim especial de música, arts aplicades i disseny, dansa, idiomes, art dramàtic i restauració i conservació de béns culturals, també estan en procés d'adaptació als nous dissenys curriculars regulats pel desplegament de la LOGSE.

Les xifres corresponents a la formació d'adults es refereixen als alumnes dels centres i aules públics dependents del Departament d'Ensenyament.

Les dades són provisionals.