Saltar al contingut principal

Alumnes estrangers. Per lloc de procedència. Comarques i Aran

Alumnes estrangers. Per lloc de procedència. Comarques, àmbits i províncies Curs 2010/2011
Unió Europea Resta Europa Magrib Resta Àfrica Amèrica del Nord Amèrica Central i del Sud Àsia i Oceania Total
Alt Camp 221 62 530 15 0 229 14 1.071
Alt Empordà 1.055 208 2.154 239 12 1.344 98 5.110
Alt Penedès 164 79 1.277 30 6 682 75 2.313
Alt Urgell 171 252 52 6 0 212 16 709
Alta Ribagorça 27 11 12 0 0 20 0 70
Anoia 249 90 945 66 7 482 82 1.921
Bages 474 144 1.768 207 6 876 218 3.693
Baix Camp 1.049 231 2.456 89 7 1.520 255 5.607
Baix Ebre 725 151 972 21 0 400 217 2.486
Baix Empordà 668 209 2.081 181 3 747 94 3.983
Baix Llobregat 1.337 413 3.985 238 32 5.652 733 12.390
Baix Penedès 347 79 1.372 18 8 694 86 2.604
Barcelonès 3.428 1.996 5.038 1.007 253 23.833 10.238 45.793
Berguedà 141 19 289 11 2 217 17 696
Cerdanya 93 43 12 10 1 262 10 431
Conca de Barberà 90 23 160 9 1 65 23 371
Garraf 672 105 664 37 13 914 97 2.502
Garrigues 170 3 112 12 0 28 12 337
Garrotxa 158 52 216 374 4 266 375 1.445
Gironès 766 280 2.053 1.199 11 1.897 372 6.578
Maresme 711 219 3.325 1.044 35 2.183 483 8.000
Montsià 869 137 409 13 1 416 109 1.954
Noguera 372 44 379 73 0 160 35 1.063
Osona 309 85 2.644 306 8 727 328 4.407
Pallars Jussà 83 20 93 17 0 141 4 358
Pallars Sobirà 57 7 10 0 0 84 0 158
Pla d'Urgell 386 42 418 73 1 198 35 1.153
Pla de l'Estany 133 18 214 289 8 127 50 839
Priorat 71 8 67 0 1 30 1 178
Ribera d'Ebre 288 25 205 3 0 63 19 603
Ripollès 53 9 179 4 4 107 12 368
Segarra 361 203 258 200 1 144 22 1.189
Segrià 1.469 247 1.421 804 9 1.293 241 5.484
Selva 972 358 903 431 7 1.036 436 4.143
Solsonès 74 17 223 2 0 61 8 385
Tarragonès 1.135 331 2.482 311 15 2.104 313 6.691
Terra Alta 138 2 8 0 0 23 12 183
Urgell 287 64 495 114 0 192 33 1.185
Val d'Aran 83 9 40 2 1 105 0 240
Vallès Occidental 1.338 522 5.119 858 81 7.085 878 15.881
Vallès Oriental 604 233 2.329 831 25 2.804 312 7.138
Catalunya 21.798 7.050 47.369 9.144 563 59.423 16.363 161.710
Metropolità 7.418 3.383 19.796 3.978 426 41.557 12.644 89.202
Comarques Gironines 3.805 1.134 7.800 2.717 49 5.524 1.437 22.466
Camp de Tarragona 2.566 655 5.695 424 24 3.948 606 13.918
Terres de l'Ebre 2.020 315 1.594 37 1 902 357 5.226
Ponent 3.045 603 3.083 1.276 11 2.015 378 10.411
Comarques Centrals 998 265 4.924 526 16 1.881 571 9.181
Alt Pirineu i Aran 514 342 219 35 2 824 30 1.966
Penedès 1.432 353 4.258 151 34 2.772 340 9.340
Barcelona 9.470 3.918 27.523 4.637 468 45.486 13.467 104.969
Girona 3.831 1.151 7.807 2.721 49 5.626 1.440 22.625
Lleida 3.564 932 3.378 1.307 13 2.767 407 12.368
Tarragona 4.933 1.049 8.661 479 33 5.544 1.049 21.748
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: La Llei 23/2010, de 22 de juliol, de creació de l'àmbit del Penedès, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació. Aquest canvi comporta que les dades dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona no siguin directament comparables amb anys anteriors.

Darrera actualització: 16 de maig de 2012.

Nota metodològica

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Els centres que imparteixen ensenyaments de règim especial de música, arts aplicades i disseny, dansa, idiomes, art dramàtic i restauració i conservació de béns culturals, també estan en procés d'adaptació als nous dissenys curriculars regulats pel desplegament de la LOGSE.

Les xifres corresponents a la formació d'adults es refereixen als alumnes dels centres i aules públics dependents del Departament d'Ensenyament.

Les dades són provisionals.