Saltar al contingut principal

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Total Catalunya. Curs 2020/2021
Centres Professors Alumnes
Música (1) 261 5.535 59.953
Nivell elemental 231 3.870 54.688
Nivell mitjà 27 1.140 3.891
Nivell superior 3 525 1.374
Dansa 3 148 459
Nivell elemental .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Nivell mitjà 2 91 348
Nivell superior 1 57 111
Art dramàtic (2) 2 207 446
Arts plàstiques i disseny 30 1.180 5.110
Estudis superiors de disseny (3) 3 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 1.699
Restauració i conservació 1 23 164
Idiomes (4) 45 932 42.548
Esports 46 594 3.844
Font: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector públic Catalunya. Curs 2020/2021
Centres Professors Alumnes
Música (1) 182 3.625 45.215
Nivell elemental 164 2.734 41.896
Nivell mitjà 18 891 3.319
Nivell superior 0 0 0
Dansa 3 148 459
Nivell elemental .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Nivell mitjà 2 91 348
Nivell superior 1 57 111
Art dramàtic (2) 1 138 275
Arts plàstiques i disseny 25 802 4.821
Estudis superiors de disseny (3) 1 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 808
Restauració i conservació 1 23 164
Idiomes (4) 45 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Esports 22 488 2.616
Font: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector privat Catalunya. Curs 2020/2021
Centres Professors Alumnes
Música (1) 79 1.910 14.738
Nivell elemental 67 1.136 12.792
Nivell mitjà 9 249 572
Nivell superior 3 525 1.374
Dansa 0 0 0
Nivell elemental .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Nivell mitjà 0 0 0
Nivell superior 0 0 0
Art dramàtic 1 69 171
Arts plàstiques i disseny 5 378 289
Estudis superiors de disseny (2) 2 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 891
Restauració i conservació 0 0 0
Idiomes 0 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Esports 24 106 1.228
Font: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 3 d'abril de 2024.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Ensenyament de règim especial
Estudi no integrat en els nivells, etapes o cicles que constitueixen el règim general. Té estructura i nivells propis, i pot anar des dels ensenyaments elementals fins a estudis equivalents a diplomatura o llicenciatura. Es poden cursar simultàniament ensenyaments de règim general i de règim especial.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Els centres s'han comptabilitzat tantes vegades com ensenyaments imparteixen.

Les dades son provisionals.