Saltar al contingut principal

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Total Catalunya. Curs 2018/2019
Centres Professors Alumnes
Música (1) 274 6.198 70.122
Nivell elemental 243 4.576 64.888
Nivell mitjà 27 1.107 3.802
Nivell superior 4 515 1.432
Dansa 65 468 9.717
Nivell elemental 61 346 9.245
Nivell mitjà 3 70 353
Nivell superior 1 52 119
Art dramàtic (2) 2 182 454
Arts plàstiques i disseny 57 1.235 5.216
Estudis superiors de disseny (3) 9 0 1.698
Restauració i conservació 1 23 140
Idiomes (4) 45 903 48.814
Esports 55 676 4.185
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector públic Catalunya. Curs 2018/2019
Centres Professors Alumnes
Música (1) 189 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 52.599
Nivell elemental 170 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 49.316
Nivell mitjà 19 892 3.283
Nivell superior 0 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 0
Dansa 13 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 2.205
Nivell elemental 10 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 1.777
Nivell mitjà 2 65 309
Nivell superior 1 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 119
Art dramàtic (2) 1 110 304
Arts plàstiques i disseny 42 804 4.665
Estudis superiors de disseny (3) 7 0 797
Restauració i conservació 1 23 140
Idiomes (4) 45 903 48.814
Esports 25 464 2.732
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector privat Catalunya. Curs 2018/2019
Centres Professors Alumnes
Música (1) 85 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 17.523
Nivell elemental 73 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 15.572
Nivell mitjà 8 215 519
Nivell superior 4 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 1.432
Dansa 52 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 7.512
Nivell elemental 51 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 7.468
Nivell mitjà 1 5 44
Nivell superior 0 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 0
Art dramàtic 1 72 150
Arts plàstiques i disseny 15 431 551
Estudis superiors de disseny (2) 2 0 901
Restauració i conservació 0 0 0
Idiomes 0 0 0
Esports 30 212 1.453
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 28 de juliol de 2020.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Ensenyament de règim especial
Estudi no integrat en els nivells, etapes o cicles que constitueixen el règim general. Té estructura i nivells propis, i pot anar des dels ensenyaments elementals fins a estudis equivalents a diplomatura o llicenciatura. Es poden cursar simultàniament ensenyaments de règim general i de règim especial.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Els centres s'han comptabilitzat tantes vegades com ensenyaments imparteixen.

Les dades son provisionals.