Saltar al contingut principal

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Total Catalunya. Curs 2015/2016
Centres Professors Alumnes
Música (1) 267 5.717 64.311
Nivell elemental 239 4.302 59.299
Nivell mitjà 24 960 3.588
Nivell superior 4 455 1.424
Dansa 69 476 10.922
Nivell elemental 65 383 10.540
Nivell mitjà 3 44 291
Nivell superior 1 49 91
Art dramàtic (2) 2 199 403
Arts plàstiques i disseny 52 1.043 5.097
Estudis superiors de disseny (3) 9 0 1.534
Restauració i conservació 1 23 143
Idiomes (4) 47 770 56.339
Esports 39 648 2.933
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector públic Catalunya. Curs 2015/2016
Centres Professors Alumnes
Música (1) 184 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 47.189
Nivell elemental 166 2.871 43.949
Nivell mitjà 18 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 3.240
Nivell superior 0 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 0
Dansa 12 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 1.871
Nivell elemental 10 65 1.545
Nivell mitjà 1 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 235
Nivell superior 1 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 91
Art dramàtic (2) 1 131 287
Arts plàstiques i disseny 41 752 4.769
Estudis superiors de disseny (3) 7 0 860
Restauració i conservació 1 23 143
Idiomes (4) 47 770 56.339
Esports 24 491 2.237
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector privat Catalunya. Curs 2015/2016
Centres Professors Alumnes
Música (1) 83 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 17.122
Nivell elemental 73 1.431 15.350
Nivell mitjà 6 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 348
Nivell superior 4 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 1.424
Dansa 57 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 9.051
Nivell elemental 55 318 8.995
Nivell mitjà 2 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 56
Nivell superior 0 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 0
Art dramàtic 1 68 116
Arts plàstiques i disseny 11 291 328
Estudis superiors de disseny (2) 2 0 674
Restauració i conservació 0 0 0
Idiomes 0 0 0
Esports 15 157 696
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 23 de maig de 2019.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Ensenyament de règim especial
Estudi no integrat en els nivells, etapes o cicles que constitueixen el règim general. Té estructura i nivells propis, i pot anar des dels ensenyaments elementals fins a estudis equivalents a diplomatura o llicenciatura. Es poden cursar simultàniament ensenyaments de règim general i de règim especial.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Els centres s'han comptabilitzat tantes vegades com ensenyaments imparteixen.

Les dades son provisionals.