Saltar al contingut principal

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Total Catalunya. Curs 2012/2013
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música (1) 256 5.430 52.942 3.307 1.338 57.587
Escoles de música 231 4.104 52.942 0 0 52.942
Centres grau mitjà 22 889 0 3.307 0 3.307
Centres grau superior 3 437 0 0 1.338 1.338
Dansa 69 424 9.748 257 77 10.082
Escoles de dansa 65 330 9.748 0 0 9.748
Centres de grau mitjà 3 48 0 257 0 257
Centres de grau superior 1 46 0 0 77 77
Art dramàtic (2) 2 130 0 0 334 334
Arts plàstiques i disseny 29 909 0 924 4.619 5.543
Estudis superiors de disseny 9 0 (3) 0 0 1.281 1.281
Restauració i conservació 1 21 0 0 125 125
Idiomes (4) 46 654 0 0 0 0
Esports 24 488 2.108 1.066 168 3.342
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector públic Catalunya. Curs 2012/2013
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música (1) 184 3.941 40.473 3.027 675 44.175
Escoles de música 165 2.887 40.473 0 0 40.473
Centres grau mitjà 18 802 0 3.027 0 3.027
Centres grau superior 1 252 0 0 675 675
Dansa 11 141 1.419 208 77 1.704
Escoles de dansa 9 56 1.419 0 0 1.419
Centres de grau mitjà 1 39 0 208 0 208
Centres de grau superior 1 46 0 0 77 77
Art dramàtic (2) 1 107 0 0 303 303
Arts plàstiques i disseny 24 697 0 857 4.354 5.211
Estudis superiors de disseny 7 0 (3) 0 0 921 921
Restauració i conservació 1 21 0 0 125 125
Idiomes (4) 46 654 0 0 0 54.856
Esports 19 415 1.740 805 109 2.654
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector privat Catalunya. Curs 2012/2013
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música (1) 72 1.489 12.469 280 663 13.412
Escoles de música 66 1.217 12.469 0 0 12.469
Centres grau mitjà 4 87 0 280 0 280
Centres grau superior 2 185 0 0 663 663
Dansa 58 283 8.329 49 0 8.378
Escoles de dansa 56 274 8.329 0 0 8.329
Centres de grau mitjà 2 9 0 49 0 49
Centres de grau superior 0 0 0 0 0 0
Art dramàtic 1 23 0 0 31 31
Arts plàstiques i disseny 5 212 0 67 265 332
Estudis superiors de disseny 2 0 (2) 0 0 360 360
Restauració i conservació 0 0 0 0 0 0
Idiomes 0 0 0 0 0 0
Esports 5 73 368 261 59 688
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.

Darrera actualització: 18 de febrer de 2014.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Ensenyament de règim especial
Estudi no integrat en els nivells, etapes o cicles que constitueixen el règim general. Té estructura i nivells propis, i pot anar des dels ensenyaments elementals fins a estudis equivalents a diplomatura o llicenciatura. Es poden cursar simultàniament ensenyaments de règim general i de règim especial.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Els centres s'han comptabilitzat tantes vegades com ensenyaments imparteixen.

Les dades son provisionals.