Saltar al contingut principal

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Total Catalunya. Curs 2010/2011
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música (1) 243 5.482 53.435 2.813 1.178 57.426
Escoles de música 221 4.255 53.435 0 0 53.435
Centres grau mitjà 19 836 0 2.813 0 2.813
Centres grau superior 3 391 0 0 1.178 1.178
Dansa 65 425 10.014 225 70 10.309
Escoles de dansa 61 327 10.014 0 0 10.014
Centres de grau mitjà 3 59 0 225 0 225
Centres de grau superior 1 39 0 0 70 70
Art dramàtic (2) 1 122 0 0 315 315
Arts plàstiques i disseny 28 817 0 933 4.753 5.686
Estudis superiors de disseny 8 0 (3) 0 0 1.200 1.200
Restauració i conservació 1 21 0 0 137 137
Idiomes (4) 43 698 25.771 11.527 14.734 52.032
Esports 21 440 1.872 837 155 2.864
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector públic Catalunya. Curs 2010/2011
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música (1) 170 4.004 39.855 2.622 653 43.130
Escoles de música 153 2.999 39.855 0 0 39.855
Centres grau mitjà 16 756 0 2.622 0 2.622
Centres grau superior 1 249 0 0 653 653
Dansa 9 123 1.099 176 70 1.345
Escoles de dansa 7 46 1.099 0 0 1.099
Centres de grau mitjà 1 38 0 176 0 176
Centres de grau superior 1 39 0 0 70 70
Art dramàtic (2) 1 122 0 0 315 315
Arts plàstiques i disseny 24 733 0 848 4.458 5.306
Estudis superiors de disseny 7 0 (3) 0 0 926 926
Restauració i conservació 1 21 0 0 137 137
Idiomes (4) 43 698 25.771 11.527 14.734 52.032
Esports 17 365 1.610 634 97 2.341
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials.
Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Sector privat Catalunya. Curs 2010/2011
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música (1) 73 1.478 13.580 191 525 14.296
Escoles de música 68 1.256 13.580 0 0 13.580
Centres grau mitjà 3 80 0 191 0 191
Centres grau superior 2 142 0 0 525 525
Dansa 56 302 8.915 49 0 8.964
Escoles de dansa 54 281 8.915 0 0 8.915
Centres de grau mitjà 2 21 0 49 0 49
Centres de grau superior 0 0 0 0 0 0
Art dramàtic 0 0 0 0 0 0
Arts plàstiques i disseny 4 84 0 85 295 380
Estudis superiors de disseny 1 0 (2) 0 0 274 274
Restauració i conservació 0 0 0 0 0 0
Idiomes 0 0 0 0 0 0
Esports 4 75 262 203 58 523
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.

Darrera actualització: 11 de desembre de 2012.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Ensenyament de règim especial
Estudi no integrat en els nivells, etapes o cicles que constitueixen el règim general. Té estructura i nivells propis, i pot anar des dels ensenyaments elementals fins a estudis equivalents a diplomatura o llicenciatura. Es poden cursar simultàniament ensenyaments de règim general i de règim especial.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Els centres s'han comptabilitzat tantes vegades com ensenyaments imparteixen.

Les dades son provisionals.