Saltar al contingut principal

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre Catalunya. Curs 2007/2008
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música (1) 191 4.470 40.409 2.442 931 43.782
Públics 134 3.297 28.951 2.294 624 31.869
Privats 57 1.173 11.458 148 307 11.913
Dansa 59 392 9.526 241 66 11.042
Públics 6 115 755 180 66 5.677
Privats 53 277 8.771 61 0 5.365
Art dramàtic 1 (2) 127 0 0 0 312
Arts plàstiques i disseny 0 833 0 790 4.263 5.053
Públics 25 759 0 718 3.877 4.595
Privats 4 74 0 72 386 458
Estudis superiors de disseny 8 0 (3) 0 0 0 917
Públics 7 0 0 0 0 779
Privats 1 0 0 0 0 138
Restauració i conservació 1 21 0 0 0 124
Idiomes (4) 42 659 0 0 0 46.003
Esports 17 310 831 385 91 1.307
Públics 15 270 724 337 91 1.152
Privats 2 40 107 48 0 155
Font: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials i lliures.

Darrera actualització: 11 de desembre de 2012.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Ensenyament de règim especial
Estudi no integrat en els nivells, etapes o cicles que constitueixen el règim general. Té estructura i nivells propis, i pot anar des dels ensenyaments elementals fins a estudis equivalents a diplomatura o llicenciatura. Es poden cursar simultàniament ensenyaments de règim general i de règim especial.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Els centres s'han comptabilitzat tantes vegades com ensenyaments imparteixen.

Les dades son provisionals.