Saltar al contingut principal

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre Catalunya. Curs 2006/2007
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música (1) 185 4.226 31.965 6.806 869 39.640
Públics 129 3.072 22.908 5.191 633 28.732
Privats 56 1.154 9.057 1.615 236 10.908
Dansa 57 401 8.595 213 71 11.668
Públics 6 128 757 161 71 5.993
Privats 51 273 7.838 52 0 5.675
Art dramàtic 1 (2) 128 0 0 0 318
Arts plàstiques i disseny 28 796 0 782 4.575 5.357
Públics 24 722 0 714 4.068 4.782
Privats 4 74 0 68 507 575
Estudis superiors de disseny 8 0 (3) 0 0 0 752
Públics 7 0 0 0 0 664
Privats 1 0 0 0 0 88
Restauració i conservació 1 21 0 0 0 128
Idiomes (4) 41 618 0 0 0 46.964
Esports 11 279 641 225 141 1.007
Públics 10 248 593 168 124 885
Privats 1 31 48 57 17 122
Font: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes presencials, no presencials i lliures.

Darrera actualització: 11 de desembre de 2012.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Ensenyament de règim especial
Estudi no integrat en els nivells, etapes o cicles que constitueixen el règim general. Té estructura i nivells propis, i pot anar des dels ensenyaments elementals fins a estudis equivalents a diplomatura o llicenciatura. Es poden cursar simultàniament ensenyaments de règim general i de règim especial.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Els centres s'han comptabilitzat tantes vegades com ensenyaments imparteixen.

Les dades son provisionals.