Saltar al contingut principal

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre

Ensenyaments de règim especial. Centres, professors i alumnes. Per titularitat del centre Catalunya. Curs 2005/2006
Alumnes. Per nivells
Centres Professors Elemental Mitjà Superior Total
Música (1) 178 4.117 29.957 6.996 824 37.777
Públics 125 2.967 21.193 5.217 630 27.040
Privats 53 1.150 8.764 1.779 194 10.737
Dansa 57 363 8.318 219 72 8.609
Públics 6 118 743 169 72 984
Privats 51 245 7.575 50 0 7.625
Art dramàtic 1 (2) 125 0 0 0 298
Arts plàstiques i disseny 28 751 0 771 4.997 5.768
Públics 24 682 0 704 4.414 5.118
Privats 4 69 0 67 583 650
Estudis superiors de disseny 8 0 (3) 0 0 0 594
Públics 7 0 0 0 0 531
Privats 1 0 0 0 0 63
Restauració i conservació 1 21 0 0 0 128
Idiomes (4) 38 580 0 0 0 45.543
Esports 8 189 645 107 24 776
Públics 6 157 550 67 14 631
Privats 2 32 95 40 10 145
Font: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Notes:
(1) Escoles de música, conservatoris i escoles superiors.
(2) Un centre amb dues seus: Terrassa i Barcelona.
(3) Professorat compartit amb arts plàstiques i disseny.
(4) Escoles oficials d'idiomes. Inclou alumnes oficials presencials, no presencials i lliures.

Darrera actualització: 11 de desembre de 2012.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Ensenyament de règim especial
Estudi no integrat en els nivells, etapes o cicles que constitueixen el règim general. Té estructura i nivells propis, i pot anar des dels ensenyaments elementals fins a estudis equivalents a diplomatura o llicenciatura. Es poden cursar simultàniament ensenyaments de règim general i de règim especial.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Els centres s'han comptabilitzat tantes vegades com ensenyaments imparteixen.

Les dades son provisionals.