Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran
Alumnes | |||
---|---|---|---|
Públics | Privats | Total | |
Alt Camp | 9 | 0 | 9 |
Alt Empordà | 106 | 0 | 106 |
Alt Penedès | 38 | 33 | 71 |
Alt Urgell | 6 | 0 | 6 |
Alta Ribagorça | 0 | 0 | 0 |
Anoia | 12 | 107 | 119 |
Aran | 0 | 0 | 0 |
Bages | 0 | 263 | 263 |
Baix Camp | 126 | 51 | 177 |
Baix Ebre | 58 | 60 | 118 |
Baix Empordà | 79 | 0 | 79 |
Baix Llobregat | 383 | 463 | 846 |
Baix Penedès | 48 | 0 | 48 |
Barcelonès | 797 | 1.867 | 2.664 |
Berguedà | 0 | 37 | 37 |
Cerdanya | 0 | 0 | 0 |
Conca de Barberà | 0 | 28 | 28 |
Garraf | 41 | 0 | 41 |
Garrigues | 0 | 8 | 8 |
Garrotxa | 0 | 83 | 83 |
Gironès | 247 | 129 | 376 |
Maresme | 261 | 48 | 309 |
Moianès | 0 | 0 | 0 |
Montsià | 29 | 53 | 82 |
Noguera | 0 | 21 | 21 |
Osona | 7 | 85 | 92 |
Pallars Jussà | 0 | 0 | 0 |
Pallars Sobirà | 0 | 0 | 0 |
Pla d'Urgell | 52 | 0 | 52 |
Pla de l'Estany | 0 | 0 | 0 |
Priorat | 0 | 0 | 0 |
Ribera d'Ebre | 0 | 23 | 23 |
Ripollès | 13 | 0 | 13 |
Segarra | 0 | 0 | 0 |
Segrià | 150 | 43 | 193 |
Selva | 123 | 0 | 123 |
Solsonès | 0 | 0 | 0 |
Tarragonès | 128 | 165 | 293 |
Terra Alta | 0 | 0 | 0 |
Urgell | 0 | 44 | 44 |
Vallès Occidental | 518 | 650 | 1.168 |
Vallès Oriental | 326 | 0 | 326 |
Catalunya | 3.557 | 4.261 | 7.818 |
Font: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística. | |||
Nota: Educació especial en centres específics. |
Darrera actualització: 3 d'abril de 2024.
Nota metodològica
Definició de conceptes
- Educació especial
- Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.
Aspectes metodològics
L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.
Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.
Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.
Les dades són provisionals.
Taules disponibles [+]
-
Demografia · Societat
- Població
- Cultura · Llengua
-
Educació
- Evolució de l'ensenyament
-
Educació infantil i primària
- Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran
- Educació infantil. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Comarques i Aran
- Educació primària. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Comarques i Aran
- Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran
- Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran
- Educació secundària
- Ensenyament universitari
- Formació d'adults
- Formació assolit per la població
- Macromagnituds del sector educació
- Eleccions
- Justícia · Seguretat
- Salut
- Treball
- Qualitat de vida
- Economia
- Sectors econòmics
- Medi ambient · Territori