Saltar al contingut principal

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran Curs 2020/2021
Alumnes
Públics Privats Total
Alt Camp 9 0 9
Alt Empordà 106 0 106
Alt Penedès 38 33 71
Alt Urgell 6 0 6
Alta Ribagorça 0 0 0
Anoia 12 107 119
Aran 0 0 0
Bages 0 263 263
Baix Camp 126 51 177
Baix Ebre 58 60 118
Baix Empordà 79 0 79
Baix Llobregat 383 463 846
Baix Penedès 48 0 48
Barcelonès 797 1.867 2.664
Berguedà 0 37 37
Cerdanya 0 0 0
Conca de Barberà 0 28 28
Garraf 41 0 41
Garrigues 0 8 8
Garrotxa 0 83 83
Gironès 247 129 376
Maresme 261 48 309
Moianès 0 0 0
Montsià 29 53 82
Noguera 0 21 21
Osona 7 85 92
Pallars Jussà 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0
Pla d'Urgell 52 0 52
Pla de l'Estany 0 0 0
Priorat 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 23 23
Ripollès 13 0 13
Segarra 0 0 0
Segrià 150 43 193
Selva 123 0 123
Solsonès 0 0 0
Tarragonès 128 165 293
Terra Alta 0 0 0
Urgell 0 44 44
Vallès Occidental 518 650 1.168
Vallès Oriental 326 0 326
Catalunya 3.557 4.261 7.818
Font: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 3 d'abril de 2024.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.