Saltar al contingut principal

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran Curs 2018/2019
Alumnes
Públics Privats Total
Alt Camp 0 0 0
Alt Empordà 105 0 105
Alt Penedès 0 49 49
Alt Urgell 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0
Anoia 0 106 106
Aran 0 0 0
Bages 0 226 226
Baix Camp 114 42 156
Baix Ebre 29 64 93
Baix Empordà 68 0 68
Baix Llobregat 249 444 693
Baix Penedès 44 0 44
Barcelonès 808 1.810 2.618
Berguedà 0 34 34
Cerdanya 0 0 0
Conca de Barberà 0 0 0
Garraf 37 0 37
Garrigues 0 7 7
Garrotxa 0 62 62
Gironès 218 132 350
Maresme 254 43 297
Moianès 0 0 0
Montsià 17 46 63
Noguera 0 18 18
Osona 0 81 81
Pallars Jussà 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0
Pla d'Urgell 42 0 42
Pla de l'Estany 0 0 0
Priorat 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 25 25
Ripollès 11 0 11
Segarra 0 0 0
Segrià 106 42 148
Selva 101 0 101
Solsonès 0 0 0
Tarragonès 24 158 182
Terra Alta 0 0 0
Urgell 0 47 47
Vallès Occidental 486 630 1.116
Vallès Oriental 308 0 308
Catalunya 3.021 4.066 7.087
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 15 de juliol de 2020.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.