Saltar al contingut principal

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran Curs 2016/2017
Unitats Alumnes
Públics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 0 0 0 0 0 0
Alt Empordà 17 0 17 100 0 100
Alt Penedès 0 8 8 0 48 48
Alt Urgell 0 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 15 15 0 115 115
Aran 0 0 0 0 0 0
Bages 0 27 27 0 207 207
Baix Camp 14 7 21 76 46 122
Baix Ebre 5 10 15 37 66 103
Baix Empordà 1 0 1 56 0 56
Baix Llobregat 47 64 111 264 401 665
Baix Penedès 10 0 10 48 0 48
Barcelonès 147 239 386 788 1.826 2.614
Berguedà 0 5 5 0 31 31
Cerdanya 0 0 0 0 0 0
Conca de Barberà 0 3 3 0 26 26
Garraf 0 0 0 0 0 0
Garrigues 0 1 1 0 13 13
Garrotxa 0 8 8 0 56 56
Gironès 42 17 59 186 131 317
Maresme 45 12 57 221 43 264
Moianès 0 0 0 0 0 0
Montsià 0 7 7 0 47 47
Noguera 0 5 5 0 26 26
Osona 0 16 16 0 91 91
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 7 0 7 26 0 26
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 5 5 0 28 28
Ripollès 6 0 6 10 0 10
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 25 10 35 104 41 145
Selva 15 0 15 73 0 73
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 14 26 40 94 156 250
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 7 7 0 39 39
Vallès Occidental 85 57 142 541 602 1.143
Vallès Oriental 60 0 60 256 0 256
Catalunya 540 549 1.089 2.880 4.039 6.919
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 9 d'abril de 2019.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.