Saltar al contingut principal

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran Curs 2015/2016
Unitats Alumnes
Públics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 0 0 0 0 0 0
Alt Empordà 17 0 17 107 0 107
Alt Penedès 0 8 8 0 63 63
Alt Urgell 0 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 15 15 0 114 114
Aran 0 0 0 0 0 0
Bages 0 25 25 0 200 200
Baix Camp 13 7 20 78 47 125
Baix Ebre 5 10 15 45 80 125
Baix Empordà 12 0 12 65 0 65
Baix Llobregat 48 64 112 281 458 739
Baix Penedès 9 0 9 54 0 54
Barcelonès 149 232 381 819 1.856 2.675
Berguedà 0 5 5 0 32 32
Cerdanya 0 0 0 0 0 0
Conca de Barberà 0 3 3 0 20 20
Garraf 0 0 0 0 0 0
Garrigues 0 1 1 0 6 6
Garrotxa 0 9 9 0 65 65
Gironès 43 17 60 222 136 358
Maresme 39 12 51 242 49 291
Moianès 0 0 0 0 0 0
Montsià 0 7 7 0 48 48
Noguera 0 5 5 0 21 21
Osona 0 14 14 0 99 99
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 6 0 6 30 0 30
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 5 5 0 28 28
Ripollès 6 0 6 18 0 18
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 25 10 35 132 54 186
Selva 15 0 15 79 0 79
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 13 26 39 118 178 296
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 7 7 0 42 42
Vallès Occidental 84 63 147 518 598 1.116
Vallès Oriental 57 0 57 284 0 284
Catalunya 541 545 1.086 3.092 4.194 7.286
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 9 d'abril de 2019.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.