Saltar al contingut principal

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 2012/2013
Unitats Alumnes
Públics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 0 0 0 0 0 0
Alt Empordà 17 0 17 98 0 98
Alt Penedès 0 8 8 0 43 43
Alt Urgell 0 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 10 10 0 98 98
Bages 0 20 20 0 169 169
Baix Camp 9 7 16 50 40 90
Baix Ebre 5 10 15 46 81 127
Baix Empordà 11 0 11 59 0 59
Baix Llobregat 45 63 108 268 414 682
Baix Penedès 10 0 10 59 0 59
Barcelonès 137 230 367 780 1.805 2.585
Berguedà 0 4 4 0 30 30
Cerdanya 0 0 0 0 0 0
Conca de Barberà 0 3 3 0 16 16
Garraf 0 0 0 0 0 0
Garrigues 0 1 1 0 6 6
Garrotxa 0 9 9 0 50 50
Gironès 43 17 60 209 131 340
Maresme 33 12 45 171 46 217
Montsià 0 4 4 0 40 40
Noguera 0 5 5 0 23 23
Osona 0 14 14 0 96 96
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 6 0 6 33 0 33
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 5 5 0 23 23
Ripollès 6 0 6 16 0 16
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 22 10 32 122 55 177
Selva 16 0 16 78 0 78
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 13 26 39 114 175 289
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 6 6 0 27 27
Val d'Aran 0 0 0 0 0 0
Vallès Occidental 75 56 131 466 520 986
Vallès Oriental 47 0 47 287 0 287
Catalunya 495 520 1.015 2.856 3.888 6.744
Metropolità 337 361 698 1.972 2.785 4.757
Comarques Gironines 93 26 119 460 181 641
Camp de Tarragona 22 36 58 164 231 395
Terres de l'Ebre 5 19 24 46 144 190
Ponent 28 22 50 155 111 266
Comarques Centrals 0 38 38 0 295 295
Alt Pirineu i Aran 0 0 0 0 0 0
Penedès 10 18 28 59 141 200
Barcelona 337 417 754 1.972 3.221 5.193
Girona 93 26 119 460 181 641
Lleida 28 22 50 155 111 266
Tarragona 37 55 92 269 375 644
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 18 de febrer de 2014.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.