Saltar al contingut principal

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 2010/2011
Unitats Alumnes
Públics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 0 0 0 0 0 0
Alt Empordà 17 0 17 88 0 88
Alt Penedès 0 10 10 0 40 40
Alt Urgell 0 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 10 10 0 82 82
Bages 0 20 20 0 164 164
Baix Camp 9 7 16 52 42 94
Baix Ebre 5 10 15 46 80 126
Baix Empordà 11 0 11 58 0 58
Baix Llobregat 41 62 103 236 380 616
Baix Penedès 9 0 9 44 0 44
Barcelonès 142 230 372 753 1.771 2.524
Berguedà 0 4 4 0 29 29
Cerdanya 0 0 0 0 0 0
Conca de Barberà 0 3 3 0 9 9
Garraf 0 0 0 0 0 0
Garrigues 0 1 1 0 8 8
Garrotxa 0 8 8 0 48 48
Gironès 39 17 56 190 112 302
Maresme 32 12 44 148 49 197
Montsià 0 4 4 0 36 36
Noguera 0 5 5 0 22 22
Osona 0 14 14 0 93 93
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 6 0 6 31 0 31
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 5 5 0 22 22
Ripollès 5 0 5 15 0 15
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 25 10 35 117 47 164
Selva 13 0 13 70 0 70
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 13 24 37 114 168 282
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 6 6 0 26 26
Val d'Aran 0 0 0 0 0 0
Vallès Occidental 75 53 128 443 444 887
Vallès Oriental 48 0 48 292 0 292
Catalunya 490 515 1.005 2.697 3.672 6.369
Metropolità 338 357 695 1.872 2.644 4.516
Comarques Gironines 85 25 110 421 160 581
Camp de Tarragona 22 34 56 166 219 385
Terres de l'Ebre 5 19 24 46 138 184
Ponent 31 22 53 148 103 251
Comarques Centrals 0 38 38 0 286 286
Alt Pirineu i Aran 0 0 0 0 0 0
Penedès 9 20 29 44 122 166
Barcelona 338 415 753 1.872 3.052 4.924
Girona 85 25 110 421 160 581
Lleida 31 22 53 148 103 251
Tarragona 36 53 89 256 357 613
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
Educació especial en centres específics.
La Llei 23/2010, de 22 de juliol, de creació de l'àmbit del Penedès, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació. Aquest canvi comporta que les dades dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona no siguin directament comparables amb anys anteriors.

Darrera actualització: 12 de desembre de 2011.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.