Saltar al contingut principal

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 2005/2006
Unitats Alumnes
Públics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 4 0 4 50 0 50
Alt Empordà 16 0 16 99 0 99
Alt Penedès 0 9 9 0 53 53
Alt Urgell 0 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 10 10 0 79 79
Bages 2 15 17 10 115 125
Baix Camp 8 7 15 70 70 140
Baix Ebre 5 10 15 49 68 117
Baix Empordà 11 0 11 69 0 69
Baix Llobregat 50 67 117 250 397 647
Baix Penedès 9 0 9 54 0 54
Barcelonès 131 233 364 756 1.825 2.581
Berguedà 0 4 4 0 25 25
Cerdanya 1 0 1 20 0 20
Conca de Barberà 0 2 2 0 11 11
Garraf 20 0 20 123 0 123
Garrigues 0 1 1 0 6 6
Garrotxa 0 7 7 0 43 43
Gironès 41 15 56 211 116 327
Maresme 32 12 44 177 48 225
Montsià 0 4 4 0 30 30
Noguera 0 3 3 0 27 27
Osona 0 13 13 0 80 80
Pallars Jussà 1 0 1 6 0 6
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 4 0 4 25 0 25
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 4 4 0 29 29
Ripollès 4 0 4 28 0 28
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 29 11 40 154 51 205
Selva 12 0 12 69 0 69
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 12 22 34 101 175 276
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 5 5 0 29 29
Val d'Aran 1 0 1 6 0 6
Vallès Occidental 83 47 130 445 395 840
Vallès Oriental 29 20 49 183 152 335
Catalunya 505 521 1.026 2.955 3.824 6.779
Metropolità 345 388 733 1.934 2.870 4.804
Comarques Gironines 84 22 106 476 159 635
Camp de Tarragona 33 31 64 275 256 531
Terres de l'Ebre 5 18 23 49 127 176
Ponent 33 20 53 179 113 292
Comarques Centrals 2 42 44 10 299 309
Alt Pirineu i Aran 3 0 3 32 0 32
Barcelona 347 430 777 1.944 3.169 5.113
Girona 85 22 107 496 159 655
Lleida 35 20 55 191 113 304
Tarragona 38 49 87 324 383 707
Font: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Nota: Educació especial en centres específics i en unitats d'educació especial de 25 centres ordinaris.

Darrera actualització: 18 de juny de 2009.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.