Saltar al contingut principal

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 2002/2003
Unitats Alumnes
Públics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 4 0 4 45 0 45
Alt Empordà 15 0 15 105 0 105
Alt Penedès 0 6 6 0 47 47
Alt Urgell 0 2 2 0 5 5
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 10 10 0 78 78
Bages 2 12 14 8 91 99
Baix Camp 7 6 13 64 70 134
Baix Ebre 4 10 14 41 69 110
Baix Empordà 9 0 9 48 0 48
Baix Llobregat 46 64 110 266 400 666
Baix Penedès 9 0 9 39 0 39
Barcelonès 122 238 360 676 1.769 2.445
Berguedà 0 4 4 0 32 32
Cerdanya 1 0 1 5 0 5
Conca de Barberà 0 2 2 0 12 12
Garraf 14 0 14 80 0 80
Garrigues 0 1 1 0 9 9
Garrotxa 0 5 5 0 27 27
Gironès 42 13 55 202 101 303
Maresme 30 13 43 175 55 230
Montsià 0 3 3 0 18 18
Noguera 0 3 3 0 27 27
Osona 0 13 13 0 76 76
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 4 0 4 22 0 22
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 3 3 0 31 31
Ripollès 5 0 5 19 0 19
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 25 10 35 149 51 200
Selva 9 0 9 54 0 54
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 11 22 33 101 155 256
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 5 5 0 27 27
Val d'Aran 0 0 0 0 0 0
Vallès Occidental 63 44 107 366 367 733
Vallès Oriental 27 20 47 144 136 280
Catalunya 449 509 958 2.609 3.653 6.262
Metropolità 302 385 687 1.707 2.774 4.481
Comarques Gironines 80 18 98 428 128 556
Camp de Tarragona 31 30 61 249 237 486
Terres de l'Ebre 4 16 20 41 118 159
Ponent 29 19 48 171 114 285
Comarques Centrals 2 39 41 8 277 285
Alt Pirineu i Aran 1 2 3 5 5 10
Barcelona 304 424 728 1.715 3.051 4.766
Girona 81 18 99 433 128 561
Lleida 29 21 50 171 119 290
Tarragona 35 46 81 290 355 645
Font: Departament d'Educació. Servei d'Estadística i Documentació.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 18 de juny de 2009.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.