Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran
| Públics | Privats | Total | |
|---|---|---|---|
| Alt Camp | 28 | 0 | 28 |
| Alt Empordà | 147 | 0 | 147 |
| Alt Penedès | 30 | 34 | 64 |
| Alt Urgell | 0 | 0 | 0 |
| Alta Ribagorça | 0 | 0 | 0 |
| Anoia | 25 | 105 | 130 |
| Aran | 0 | 0 | 0 |
| Bages | 0 | 302 | 302 |
| Baix Camp | 165 | 57 | 222 |
| Baix Ebre | 69 | 65 | 134 |
| Baix Empordà | 69 | 0 | 69 |
| Baix Llobregat | 499 | 437 | 936 |
| Baix Penedès | 78 | 0 | 78 |
| Barcelonès | 868 | 1.818 | 2.686 |
| Berguedà | 7 | 42 | 49 |
| Cerdanya | 0 | 0 | 0 |
| Conca de Barberà | 0 | 33 | 33 |
| Garraf | 46 | 0 | 46 |
| Garrigues | 0 | 6 | 6 |
| Garrotxa | 0 | 88 | 88 |
| Gironès | 240 | 127 | 367 |
| Lluçanès | 0 | 0 | 0 |
| Maresme | 246 | 71 | 317 |
| Moianès | 0 | 0 | 0 |
| Montsià | 20 | 56 | 76 |
| Noguera | 0 | 19 | 19 |
| Osona | 24 | 81 | 105 |
| Pallars Jussà | 0 | 0 | 0 |
| Pallars Sobirà | 0 | 0 | 0 |
| Pla d'Urgell | 51 | 0 | 51 |
| Pla de l'Estany | 0 | 0 | 0 |
| Priorat | 0 | 0 | 0 |
| Ribera d'Ebre | 0 | 26 | 26 |
| Ripollès | 19 | 0 | 19 |
| Segarra | 0 | 0 | 0 |
| Segrià | 142 | 42 | 184 |
| Selva | 152 | 0 | 152 |
| Solsonès | 11 | 0 | 11 |
| Tarragonès | 154 | 155 | 309 |
| Terra Alta | 0 | 0 | 0 |
| Urgell | 0 | 35 | 35 |
| Vallès Occidental | 574 | 713 | 1.287 |
| Vallès Oriental | 250 | 0 | 250 |
| Catalunya | 3.914 | 4.312 | 8.226 |
| Font: Departament d'Educació i Formació Professional | |||
| Nota: Educació especial en centres específics. | |||
Darrera actualització: 30 de setembre de 2025.
Nota metodològica
Definició de conceptes
- Educació especial
- Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.
Aspectes metodològics
L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.
Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.
Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.
Les dades són provisionals.
Taules disponibles [+]
-
Demografia · Societat
- Població
- Cultura · Llengua
-
Educació
- Evolució de l'ensenyament
-
Educació infantil i primària
- Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran
- Educació infantil. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Comarques i Aran
- Educació primària. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Comarques i Aran
- Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran
- Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran
- Educació secundària
- Ensenyament universitari
- Formació d'adults
- Formació assolida per la població
- Macromagnituds del sector educació
- Eleccions
- Justícia · Seguretat
- Salut
- Treball
- Qualitat de vida
- Economia
- Sectors econòmics
- Medi ambient · Territori