Saltar al contingut principal

Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran Curs 2022/2023
Alumnes
Públics Privats Total
Alt Camp 22 0 22
Alt Empordà 133 0 133
Alt Penedès 24 37 61
Alt Urgell 7 0 7
Alta Ribagorça 0 0 0
Anoia 35 105 140
Aran 0 0 0
Bages 0 270 270
Baix Camp 149 46 195
Baix Ebre 63 62 125
Baix Empordà 74 0 74
Baix Llobregat 479 452 931
Baix Penedès 78 0 78
Barcelonès 931 1.819 2.750
Berguedà 4 39 43
Cerdanya 0 0 0
Conca de Barberà 0 34 34
Garraf 44 0 44
Garrigues 0 7 7
Garrotxa 0 86 86
Gironès 244 126 370
Maresme 245 58 303
Moianès 0 0 0
Montsià 23 55 78
Noguera 0 18 18
Osona 21 78 99
Pallars Jussà 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0
Pla d'Urgell 50 0 50
Pla de l'Estany 6 0 6
Priorat 0 0 0
Ribera d'Ebre 1 25 26
Ripollès 17 0 17
Segarra 0 0 0
Segrià 139 40 179
Selva 157 0 157
Solsonès 9 0 9
Tarragonès 151 155 306
Terra Alta 0 0 0
Urgell 0 40 40
Vallès Occidental 575 651 1.226
Vallès Oriental 323 0 323
Catalunya 4.004 4.203 8.207
Font: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 3 d'abril de 2024.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.