Saltar al contingut principal

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran Curs 2018/2019
Centres Professors
Públics específics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 0 0 0 0 0 0
Alt Empordà 1 0 1 29 0 29
Alt Penedès 0 1 1 3 14 17
Alt Urgell 0 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 1 1 0 17 17
Aran 0 0 0 2 0 2
Bages 0 1 1 0 34 34
Baix Camp 3 1 4 29 9 38
Baix Ebre 1 1 2 9 17 26
Baix Empordà 1 0 1 22 0 22
Baix Llobregat 5 7 12 177 94 271
Baix Penedès 1 0 1 18 0 18
Barcelonès 11 29 40 282 424 706
Berguedà 0 1 1 0 8 8
Cerdanya 0 0 0 0 0 0
Conca de Barberà 0 0 0 0 8 8
Garraf 1 0 1 9 0 9
Garrigues 0 1 1 0 1 1
Garrotxa 0 1 1 0 16 16
Gironès 4 2 6 76 23 99
Maresme 2 1 3 78 14 92
Moianès 0 0 0 0 0 0
Montsià 1 1 2 11 10 21
Noguera 0 1 1 0 6 6
Osona 0 1 1 0 27 27
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 2 0 2 16 0 16
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 1 1 0 7 7
Ripollès 1 0 1 7 0 7
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 5 2 7 42 19 61
Selva 1 0 1 25 0 25
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 1 3 4 22 38 60
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 1 1 0 7 7
Vallès Occidental 6 6 12 149 116 265
Vallès Oriental 4 0 4 71 0 71
Catalunya 51 63 114 1.077 909 1.986
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 15 de juliol de 2020.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.