Saltar al contingut principal

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 2012/2013
Centres Professors
Públics específics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 0 0 0 0 0 0
Alt Empordà 1 0 1 27 0 27
Alt Penedès 0 1 1 0 10 10
Alt Urgell 0 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 1 1 0 13 13
Bages 0 1 1 0 26 26
Baix Camp 1 1 2 12 10 22
Baix Ebre 1 1 2 8 12 20
Baix Empordà 1 0 1 18 0 18
Baix Llobregat 4 7 11 70 86 156
Baix Penedès 1 0 1 16 0 16
Barcelonès 12 28 40 229 384 613
Berguedà 0 1 1 0 7 7
Cerdanya 0 0 0 0 0 0
Conca de Barberà 0 1 1 0 3 3
Garraf 0 0 0 0 0 0
Garrigues 0 1 1 0 2 2
Garrotxa 0 1 1 0 9 9
Gironès 3 2 5 63 22 85
Maresme 2 1 3 49 12 61
Montsià 0 1 1 0 5 5
Noguera 0 1 1 0 5 5
Osona 0 1 1 0 21 21
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 1 0 1 9 0 9
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 1 1 0 5 5
Ripollès 1 0 1 7 0 7
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 3 2 5 40 13 53
Selva 1 0 1 19 0 19
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 1 3 4 21 38 59
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 1 1 0 6 6
Val d'Aran 0 0 0 0 0 0
Vallès Occidental 6 6 12 121 99 220
Vallès Oriental 3 0 3 68 0 68
Catalunya 42 63 105 777 788 1.565
Metropolità 27 42 69 537 581 1.118
Comarques Gironines 7 3 10 134 31 165
Camp de Tarragona 2 5 7 33 51 84
Terres de l'Ebre 1 3 4 8 22 30
Ponent 4 5 9 49 26 75
Comarques Centrals 0 3 3 0 54 54
Alt Pirineu i Aran 0 0 0 0 0 0
Penedès 1 2 3 16 23 39
Barcelona 27 47 74 537 658 1.195
Girona 7 3 10 134 31 165
Lleida 4 5 9 49 26 75
Tarragona 4 8 12 57 73 130
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 18 de febrer de 2014.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.