Saltar al contingut principal

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 2011/2012
Centres Professors
Públics específics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 0 0 0 0 0 0
Alt Empordà 1 0 1 25 0 25
Alt Penedès 0 1 1 0 9 9
Alt Urgell 0 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 1 1 0 12 12
Bages 0 1 1 0 26 26
Baix Camp 1 1 2 11 10 21
Baix Ebre 1 1 2 8 11 19
Baix Empordà 1 0 1 19 0 19
Baix Llobregat 4 7 11 68 90 158
Baix Penedès 1 0 1 15 0 15
Barcelonès 12 28 40 238 353 591
Berguedà 0 1 1 0 8 8
Cerdanya 0 0 0 0 0 0
Conca de Barberà 0 1 1 0 3 3
Garraf 0 0 0 0 0 0
Garrigues 0 1 1 0 3 3
Garrotxa 0 1 1 0 8 8
Gironès 3 2 5 68 22 90
Maresme 2 1 3 55 12 67
Montsià 0 1 1 0 5 5
Noguera 0 1 1 0 5 5
Osona 0 1 1 0 21 21
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 1 0 1 9 0 9
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 1 1 0 5 5
Ripollès 1 0 1 10 0 10
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 3 2 5 42 13 55
Selva 1 0 1 19 0 19
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 1 3 4 22 36 58
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 1 1 0 7 7
Val d'Aran 0 0 0 0 0 0
Vallès Occidental 6 6 12 122 97 219
Vallès Oriental 3 0 3 67 0 67
Catalunya 42 63 105 798 756 1.554
Metropolità 27 42 69 550 552 1.102
Comarques Gironines 7 3 10 141 30 171
Camp de Tarragona 2 5 7 33 49 82
Terres de l'Ebre 1 3 4 8 21 29
Ponent 4 5 9 51 28 79
Comarques Centrals 0 3 3 0 55 55
Alt Pirineu i Aran 0 0 0 0 0 0
Penedès 1 2 3 15 21 36
Barcelona 27 47 74 550 628 1.178
Girona 7 3 10 141 30 171
Lleida 4 5 9 51 28 79
Tarragona 4 8 12 56 70 126
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 18 de març de 2013.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.