Saltar al contingut principal

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 2007/2008
Centres Professors
Públics específics Públics amb unitats d'EE Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 0 1 0 1 5 0 5
Alt Empordà 1 0 0 1 33 0 33
Alt Penedès 0 0 1 1 0 9 9
Alt Urgell 0 0 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 0 1 1 0 13 13
Bages 0 1 1 2 4 19 23
Baix Camp 1 0 1 2 11 10 21
Baix Ebre 1 0 1 2 11 11 22
Baix Empordà 1 0 0 1 18 0 18
Baix Llobregat 4 2 7 13 82 93 175
Baix Penedès 1 0 0 1 14 0 14
Barcelonès 12 5 30 47 244 351 595
Berguedà 0 0 1 1 0 7 7
Cerdanya 0 1 0 1 3 0 3
Conca de Barberà 0 0 1 1 0 2 2
Garraf 0 6 0 6 26 0 26
Garrigues 0 0 1 1 0 2 2
Garrotxa 0 0 1 1 0 8 8
Gironès 3 0 2 5 66 21 87
Maresme 2 0 1 3 62 12 74
Montsià 0 0 1 1 0 4 4
Noguera 0 0 1 1 0 4 4
Osona 0 0 1 1 0 18 18
Pallars Jussà 0 1 0 1 2 0 2
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 1 0 0 1 10 0 10
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 0 1 1 0 5 5
Ripollès 1 0 0 1 10 0 10
Segarra 0 0 0 0 0 0 0
Segrià 3 1 2 6 45 11 56
Selva 1 0 0 1 18 0 18
Solsonès 0 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 1 0 3 4 21 36 57
Terra Alta 0 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 0 1 1 0 5 5
Val d'Aran 0 1 0 1 4 0 4
Vallès Occidental 7 2 6 15 140 80 220
Vallès Oriental 2 1 1 4 49 28 77
Catalunya 42 22 66 130 878 749 1.627
Metropolità 27 16 46 89 603 573 1.176
Comarques Gironines 7 0 3 10 145 29 174
Camp de Tarragona 3 1 5 9 51 48 99
Terres de l'Ebre 1 0 3 4 11 20 31
Ponent 4 1 5 10 55 22 77
Comarques Centrals 0 1 4 5 4 57 61
Alt Pirineu i Aran 0 3 0 3 9 0 9
Barcelona 27 17 50 94 607 630 1.237
Girona 7 1 3 11 148 29 177
Lleida 4 3 5 12 61 22 83
Tarragona 4 1 8 13 62 68 130
Font: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 18 de juny de 2009.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.