Saltar al contingut principal

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 2006/2007
Centres Professors
Públics específics Públics amb unitats d'EE Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 0 1 0 1 5 0 5
Alt Empordà 1 0 0 1 29 0 29
Alt Penedès 0 0 1 1 0 10 10
Alt Urgell 0 0 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 0 1 1 0 14 14
Bages 0 1 2 3 2 22 24
Baix Camp 1 0 1 2 8 10 18
Baix Ebre 1 0 1 2 11 11 22
Baix Empordà 1 0 0 1 17 0 17
Baix Llobregat 4 2 7 13 84 89 173
Baix Penedès 1 0 0 1 13 0 13
Barcelonès 12 5 30 47 229 353 582
Berguedà 0 0 1 1 0 8 8
Cerdanya 0 1 0 1 5 0 5
Conca de Barberà 0 0 1 1 0 2 2
Garraf 0 6 0 6 24 0 24
Garrigues 0 0 1 1 0 2 2
Garrotxa 0 0 1 1 0 8 8
Gironès 3 0 2 5 62 21 83
Maresme 2 0 1 3 63 12 75
Montsià 0 0 1 1 0 4 4
Noguera 0 0 1 1 0 4 4
Osona 0 0 1 1 0 18 18
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 1 0 0 1 7 0 7
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 0 1 1 0 5 5
Ripollès 1 0 0 1 8 0 8
Segarra 0 0 0 0 0 0 0
Segrià 2 2 2 6 44 11 55
Selva 1 0 0 1 16 0 16
Solsonès 0 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 1 0 3 4 29 34 63
Terra Alta 0 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 0 1 1 0 5 5
Val d'Aran 0 0 0 0 0 0 0
Vallès Occidental 7 2 6 15 139 74 213
Vallès Oriental 2 1 1 4 55 28 83
Catalunya 41 21 67 129 850 745 1.595
Metropolità 27 16 46 89 594 566 1.160
Comarques Gironines 7 0 3 10 132 29 161
Camp de Tarragona 3 1 5 9 55 46 101
Terres de l'Ebre 1 0 3 4 11 20 31
Ponent 3 2 5 10 51 22 73
Comarques Centrals 0 1 5 6 2 62 64
Alt Pirineu i Aran 0 1 0 1 5 0 5
Barcelona 27 17 51 95 596 628 1.224
Girona 7 1 3 11 137 29 166
Lleida 3 2 5 10 51 22 73
Tarragona 4 1 8 13 66 66 132
Font: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 15 de juliol de 2009.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.