Saltar al contingut principal

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 2005/2006
Centres Professors
Públics específics Públics amb unitats d'EE Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 0 1 0 1 5 0 5
Alt Empordà 1 0 0 1 26 0 26
Alt Penedès 0 0 1 1 0 11 11
Alt Urgell 0 0 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 0 1 1 0 16 16
Bages 0 1 2 3 2 20 22
Baix Camp 1 0 1 2 8 10 18
Baix Ebre 1 0 1 2 10 11 21
Baix Empordà 1 0 0 1 14 0 14
Baix Llobregat 4 2 7 13 82 85 167
Baix Penedès 1 0 0 1 13 0 13
Barcelonès 12 5 30 47 201 338 539
Berguedà 0 0 1 1 0 8 8
Cerdanya 0 1 0 1 3 0 3
Conca de Barberà 0 0 1 1 0 2 2
Garraf 0 6 0 6 25 0 25
Garrigues 0 0 1 1 0 2 2
Garrotxa 0 0 1 1 0 7 7
Gironès 3 0 2 5 56 19 75
Maresme 2 0 1 3 52 12 64
Montsià 0 0 1 1 0 4 4
Noguera 0 0 1 1 0 4 4
Osona 0 0 1 1 0 17 17
Pallars Jussà 0 1 0 1 1 0 1
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 1 0 0 1 6 0 6
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 0 1 1 0 5 5
Ripollès 1 0 0 1 6 0 6
Segarra 0 0 0 0 0 0 0
Segrià 2 2 2 6 43 12 55
Selva 1 0 0 1 15 0 15
Solsonès 0 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 1 0 3 4 28 31 59
Terra Alta 0 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 0 1 1 0 5 5
Val d'Aran 0 1 0 1 1 0 1
Vallès Occidental 7 4 6 17 134 73 207
Vallès Oriental 2 1 1 4 55 28 83
Catalunya 41 25 67 133 786 720 1.506
Metropolità 27 18 46 91 549 547 1.096
Comarques Gironines 7 0 3 10 117 26 143
Camp de Tarragona 3 1 5 9 54 43 97
Terres de l'Ebre 1 0 3 4 10 20 30
Ponent 3 2 5 10 49 23 72
Comarques Centrals 0 1 5 6 2 61 63
Alt Pirineu i Aran 0 3 0 3 5 0 5
Barcelona 27 19 51 97 551 608 1.159
Girona 7 1 3 11 120 26 146
Lleida 3 4 5 12 51 23 74
Tarragona 4 1 8 13 64 63 127
Font: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 18 de juny de 2009.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.