Saltar al contingut principal

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 2002/2003
Centres Professors
Públics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 1 0 1 6 0 6
Alt Empordà 1 0 1 19 0 19
Alt Penedès 0 1 1 0 7 7
Alt Urgell 0 1 1 0 2 2
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 0 1 1 0 14 14
Bages 1 2 3 2 16 18
Baix Camp 1 1 2 7 9 16
Baix Ebre 1 1 2 7 11 18
Baix Empordà 1 0 1 12 0 12
Baix Llobregat 5 8 13 60 81 141
Baix Penedès 1 0 1 10 0 10
Barcelonès 15 31 46 178 307 485
Berguedà 0 1 1 0 7 7
Cerdanya 1 0 1 1 0 1
Conca de Barberà 0 1 1 0 2 2
Garraf 4 0 4 18 0 18
Garrigues 0 1 1 0 2 2
Garrotxa 0 1 1 0 4 4
Gironès 3 2 5 48 18 66
Maresme 2 2 4 46 14 60
Montsià 0 1 1 0 3 3
Noguera 0 1 1 0 4 4
Osona 0 1 1 0 17 17
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 1 0 1 4 0 4
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 1 1 0 5 5
Ripollès 1 0 1 6 0 6
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 3 2 5 29 10 39
Selva 1 0 1 11 0 11
Solsonès 0 0 0 0 0 0
Tarragonès 1 3 4 19 28 47
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 1 1 0 5 5
Val d'Aran 0 0 0 0 0 0
Vallès Occidental 6 6 12 93 68 161
Vallès Oriental 2 1 3 41 27 68
Catalunya 52 71 123 617 661 1.278
Metropolità 34 49 83 436 504 940
Comarques Gironines 7 3 10 96 22 118
Camp de Tarragona 4 5 9 42 39 81
Terres de l'Ebre 1 3 4 7 19 26
Ponent 4 5 9 33 21 54
Comarques Centrals 1 5 6 2 54 56
Alt Pirineu i Aran 1 1 2 1 2 3
Barcelona 35 54 89 438 558 996
Girona 8 3 11 97 22 119
Lleida 4 6 10 33 23 56
Tarragona 5 8 13 49 58 107
Font: Departament d'Educació. Servei d'Estadística i Documentació.
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 18 de juny de 2009.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.