Saltar al contingut principal

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació especial. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran Curs 2023/2024
Centres Professors
Públics específics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 1 0 1 12 0 12
Alt Empordà 2 0 2 37 0 37
Alt Penedès 1 1 2 0 13 13
Alt Urgell 0 0 0 0 0 0
Alta Ribagorça 0 0 0 0 0 0
Anoia 1 1 2 0 22 22
Aran 0 0 0 0 0 0
Bages 0 1 1 0 50 50
Baix Camp 4 1 5 147 10 157
Baix Ebre 2 1 3 11 14 25
Baix Empordà 1 0 1 22 0 22
Baix Llobregat 11 6 17 224 111 335
Baix Penedès 2 0 2 22 0 22
Barcelonès 15 28 43 327 433 760
Berguedà 1 1 2 0 9 9
Cerdanya 0 0 0 0 0 0
Conca de Barberà 0 1 1 0 7 7
Garraf 2 0 2 11 0 11
Garrigues 0 1 1 0 1 1
Garrotxa 0 1 1 0 21 21
Gironès 5 2 7 85 25 110
Lluçanès 0 0 0 0 0 0
Maresme 3 1 4 70 18 88
Moianès 0 0 0 0 0 0
Montsià 1 1 2 13 21 34
Noguera 0 1 1 0 7 7
Osona 1 1 2 0 0 0
Pallars Jussà 0 0 0 0 0 0
Pallars Sobirà 0 0 0 0 0 0
Pla d'Urgell 2 0 2 12 0 12
Pla de l'Estany 0 0 0 0 0 0
Priorat 0 0 0 0 0 0
Ribera d'Ebre 0 1 1 0 8 8
Ripollès 2 0 2 8 0 8
Segarra 0 0 0 0 0 0
Segrià 6 2 8 43 15 58
Selva 2 0 2 35 0 35
Solsonès 1 0 1 0 0 0
Tarragonès 2 3 5 21 39 60
Terra Alta 0 0 0 0 0 0
Urgell 0 1 1 0 19 19
Vallès Occidental 9 6 15 150 137 287
Vallès Oriental 3 0 3 157 0 157
Catalunya 80 62 142 1.407 980 2.387
Font: Departament d'Educació i Formació Professional
Nota: Educació especial en centres específics.

Darrera actualització: 30 de setembre de 2025.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.

Aspectes metodològics

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Les dades són provisionals.