Saltar al contingut principal

Educació infantil i primària. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació infantil i primària. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 2012/2013
Centres Professors
Públics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 41 3 44 360 88 448
Alt Empordà 97 6 103 1.139 115 1.254
Alt Penedès 77 9 86 903 201 1.104
Alt Urgell 17 1 18 145 35 180
Alta Ribagorça 5 0 5 41 0 41
Anoia 63 14 77 858 325 1.183
Bages 84 23 107 1.174 461 1.635
Baix Camp 78 27 105 1.273 452 1.725
Baix Ebre 41 6 47 563 108 671
Baix Empordà 57 13 70 864 207 1.071
Baix Llobregat 233 122 355 4.737 1.864 6.601
Baix Penedès 45 5 50 762 104 866
Barcelonès 382 462 844 7.134 8.119 15.253
Berguedà 30 5 35 254 134 388
Cerdanya 16 1 17 141 24 165
Conca de Barberà 18 3 21 152 54 206
Garraf 40 15 55 868 234 1.102
Garrigues 29 1 30 172 17 189
Garrotxa 37 5 42 412 100 512
Gironès 76 33 109 1.282 569 1.851
Maresme 133 77 210 2.460 1.213 3.673
Montsià 27 3 30 475 53 528
Noguera 43 3 46 310 56 366
Osona 92 23 115 1.075 488 1.563
Pallars Jussà 9 2 11 83 25 108
Pallars Sobirà 12 0 12 81 0 81
Pla d'Urgell 35 2 37 319 45 364
Pla de l'Estany 21 4 25 264 35 299
Priorat 16 0 16 92 0 92
Ribera d'Ebre 23 2 25 198 22 220
Ripollès 19 4 23 176 48 224
Segarra 18 2 20 206 23 229
Segrià 116 25 141 1.377 522 1.899
Selva 63 12 75 1.125 199 1.324
Solsonès 13 2 15 93 41 134
Tarragonès 86 31 117 1.563 556 2.119
Terra Alta 20 0 20 132 0 132
Urgell 32 5 37 274 91 365
Val d'Aran 11 0 11 100 0 100
Vallès Occidental 241 178 419 4.926 2.880 7.806
Vallès Oriental 158 54 212 2.862 758 3.620
Catalunya 2.654 1.183 3.837 41.425 20.266 61.691
Metropolità 1.147 893 2.040 22.119 14.834 36.953
Comarques Gironines 370 77 447 5.262 1.273 6.535
Camp de Tarragona 239 64 303 3.440 1.150 4.590
Terres de l'Ebre 111 11 122 1.368 183 1.551
Ponent 273 38 311 2.658 754 3.412
Comarques Centrals 219 53 272 2.596 1.124 3.720
Alt Pirineu i Aran 70 4 74 591 84 675
Penedès 225 43 268 3.391 864 4.255
Barcelona 1.531 982 2.513 27.253 16.677 43.930
Girona 380 78 458 5.363 1.297 6.660
Lleida 348 43 391 3.239 855 4.094
Tarragona 395 80 475 5.570 1.437 7.007
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.

Darrera actualització: 18 de febrer de 2014.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació infantil
Etapa educativa preobligatòria que s'imparteix als infants de 0 a 6 anys. S'organitza en dos cicles de tres cursos: primer cicle o primera infància (de 0 a 3 anys) i segon cicle o primer ensenyament (de 3 a 6 anys). Poden impartir el primer cicle d'educació infantil els centres creats o autoritzats per l'Administració educativa. Els centres que únicament imparteixen el primer cicle d'educació infantil tenen la denominació genèrica de llar d'infants o escola bressol.
Educació primària
Ensenyament que comprèn sis cursos, des dels sis anys fins als dotze, i té caràcter obligatori. S'estructura en tres cicles de dos cursos acadèmics cadascun.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Les dades són provisionales.