Saltar al contingut principal

Educació infantil i primària. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació infantil i primària. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques, àmbits i províncies Curs 2010/2011
Centres Professors
Públics Privats Total Públics Privats Total
Alt Camp 40 4 44 374 91 465
Alt Empordà 90 7 97 1.192 132 1.324
Alt Penedès 78 9 87 958 199 1.157
Alt Urgell 18 1 19 166 40 206
Alta Ribagorça 5 0 5 43 0 43
Anoia 63 15 78 914 312 1.226
Bages 85 23 108 1.255 459 1.714
Baix Camp 79 27 106 1.347 473 1.820
Baix Ebre 39 6 45 600 109 709
Baix Empordà 57 14 71 907 226 1.133
Baix Llobregat 234 125 359 4.999 1.928 6.927
Baix Penedès 47 5 52 856 103 959
Barcelonès 347 465 812 7.196 8.252 15.448
Berguedà 28 5 33 269 134 403
Cerdanya 16 1 17 160 26 186
Conca de Barberà 18 3 21 167 54 221
Garraf 40 11 51 932 205 1.137
Garrigues 28 1 29 181 21 202
Garrotxa 35 6 41 415 107 522
Gironès 72 33 105 1.297 596 1.893
Maresme 135 70 205 2.674 1.184 3.858
Montsià 27 3 30 503 47 550
Noguera 43 3 46 330 57 387
Osona 86 25 111 1.117 497 1.614
Pallars Jussà 8 2 10 86 24 110
Pallars Sobirà 12 0 12 87 0 87
Pla d'Urgell 35 2 37 335 43 378
Pla de l'Estany 19 4 23 270 40 310
Priorat 16 0 16 102 0 102
Ribera d'Ebre 22 2 24 205 22 227
Ripollès 18 4 22 173 54 227
Segarra 18 2 20 213 25 238
Segrià 114 23 137 1.403 529 1.932
Selva 61 12 73 1.209 209 1.418
Solsonès 13 2 15 101 41 142
Tarragonès 83 32 115 1.642 580 2.222
Terra Alta 17 1 18 129 2 131
Urgell 32 5 37 288 98 386
Val d'Aran 11 0 11 103 0 103
Vallès Occidental 236 172 408 5.228 2.890 8.118
Vallès Oriental 153 54 207 3.083 771 3.854
Catalunya 2.578 1.179 3.757 43.509 20.580 64.089
Metropolità 1.105 886 1.991 23.180 15.025 38.205
Comarques Gironines 352 80 432 5.463 1.364 6.827
Camp de Tarragona 236 66 302 3.632 1.198 4.830
Terres de l'Ebre 105 12 117 1.437 180 1.617
Ponent 270 36 306 2.750 773 3.523
Comarques Centrals 212 55 267 2.742 1.131 3.873
Alt Pirineu i Aran 70 4 74 645 90 735
Penedès 228 40 268 3.660 819 4.479
Barcelona 1.484 974 2.458 28.625 16.831 45.456
Girona 362 81 443 5.583 1.390 6.973
Lleida 344 41 385 3.376 878 4.254
Tarragona 388 83 471 5.925 1.481 7.406
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: La Llei 23/2010, de 22 de juliol, de creació de l'àmbit del Penedès, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació. Aquest canvi comporta que les dades dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona no siguin directament comparables amb anys anteriors.

Darrera actualització: 16 de maig de 2012.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació infantil
Etapa educativa preobligatòria que s'imparteix als infants de 0 a 6 anys. S'organitza en dos cicles de tres cursos: primer cicle o primera infància (de 0 a 3 anys) i segon cicle o primer ensenyament (de 3 a 6 anys). Poden impartir el primer cicle d'educació infantil els centres creats o autoritzats per l'Administració educativa. Els centres que únicament imparteixen el primer cicle d'educació infantil tenen la denominació genèrica de llar d'infants o escola bressol.
Educació primària
Ensenyament que comprèn sis cursos, des dels sis anys fins als dotze, i té caràcter obligatori. S'estructura en tres cicles de dos cursos acadèmics cadascun.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Les dades són provisionales.