Sector públic de la Generalitat. Pressupost. Despeses. Per àrees i polítiques de despesa
2023 | 2022 | 2020 | 2017 | 2015 | 2014 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 Funcionament de les institucions i administració general | 2.785,27 | 2.448,39 | 1.807,55 | 1.677,54 | 1.434,58 | 1.304,71 | 2.219,40 | 1.792,36 | 2.226,58 | 2.200,98 | 2.317,74 | 2.301,24 | 2.036,18 |
11 Alta direcció de la Generalitat i el seu govern | 131,19 | 128,48 | 120,44 | 103,09 | 99,14 | 96,43 | 117,44 | 104,95 | 118,55 | 113,73 | 108,98 | 105,16 | 99,08 |
12 Administració i serveis generals | 2.647,69 | 2.314,16 | 1.682,39 | 1.562,45 | 1.330,15 | 1.197,67 | 2.089,89 | 1.663,61 | 2.059,98 | 2.068,20 | 2.194,22 | 2.192,92 | 1.934,58 |
13 Relacions institucionals i processos electorals | 6,39 | 5,75 | 4,71 | 11,99 | 5,29 | 10,61 | 12,07 | 23,80 | 48,05 | 19,04 | 14,54 | 3,15 | 2,51 |
2 Serveis públics generals | 2.891,78 | 2.589,80 | 2.409,47 | 2.167,04 | 2.014,13 | 1.917,83 | 2.002,03 | 2.080,56 | 2.297,11 | 2.145,00 | 2.010,67 | 1.716,47 | 1.465,54 |
21 Justícia | 1.086,67 | 1.011,60 | 965,80 | 908,99 | 820,57 | 783,47 | 845,40 | 866,03 | 953,12 | 877,73 | 834,66 | 690,16 | 605,83 |
22 Seguretat i protecció civil | 1.732,44 | 1.510,90 | 1.393,94 | 1.222,57 | 1.173,85 | 1.117,83 | 1.129,72 | 1.179,50 | 1.287,24 | 1.192,22 | 1.082,95 | 957,05 | 799,52 |
23 Relacions exteriors i cooperació al desenvolupament | 72,67 | 67,30 | 49,73 | 35,48 | 19,72 | 16,53 | 26,91 | 35,03 | 56,75 | 75,04 | 93,06 | 69,26 | 60,19 |
3 Protecció i promoció social | 4.343,32 | 4.037,83 | 3.258,58 | 2.754,30 | 2.435,88 | 2.328,19 | 2.719,02 | 2.680,98 | 2.943,66 | 2.318,53 | 2.039,24 | 1.861,72 | 1.708,75 |
31 Protecció social | 3.334,45 | 3.110,25 | 2.291,58 | 1.960,60 | 1.823,49 | 1.786,47 | 1.995,91 | 1.988,47 | 2.110,52 | 1.607,02 | 1.497,20 | 1.361,29 | 1.221,46 |
32 Promoció social | 57,56 | 49,79 | 48,63 | 69,54 | 61,33 | 61,18 | 78,69 | 78,48 | 100,65 | 131,07 | 125,32 | 103,53 | 94,19 |
33 Foment de l'ocupació | 951,30 | 877,79 | 918,38 | 724,16 | 551,05 | 480,54 | 644,41 | 614,02 | 732,50 | 580,44 | 416,72 | 396,90 | 393,10 |
4 Producció de béns públics de caràcter social | 21.146,86 | 19.681,58 | 17.235,39 | 15.247,13 | 14.287,15 | 13.780,47 | 15.098,59 | 16.319,23 | 17.453,45 | 16.763,33 | 16.141,10 | 14.938,68 | 13.722,47 |
41 Salut | 11.928,02 | 10.715,09 | 9.762,62 | 8.876,53 | 8.464,14 | 8.305,02 | 8.861,93 | 9.550,67 | 9.903,51 | 9.415,96 | 9.096,21 | 8.592,01 | 7.944,22 |
42 Educació | 8.057,72 | 7.738,35 | 6.698,05 | 5.684,12 | 5.234,81 | 4.850,10 | 5.471,65 | 5.837,75 | 6.310,49 | 6.028,26 | 5.770,35 | 5.317,27 | 4.998,26 |
43 Habitatge i altres actuacions urbanes | 609,61 | 769,73 | 408,09 | 357,62 | 289,93 | 311,90 | 350,66 | 506,24 | 723,87 | 824,29 | 813,33 | 615,83 | 393,55 |
44 Cultura (1) | 380,48 | 316,22 | 239,79 | 209,72 | 192,09 | 171,64 | 236,91 | 373,90 | 458,40 | 440,93 | 404,19 | 372,17 | 351,13 |
45 Llengua catalana | 59,30 | 47,30 | 41,93 | 37,23 | 34,69 | 33,14 | 40,47 | 40,74 | 42,45 | 38,57 | 42,52 | 27,54 | 27,16 |
46 Consum | 14,34 | 14,45 | 9,46 | 8,95 | 8,32 | 7,28 | 9,76 | 9,92 | 14,74 | 15,32 | 14,50 | 13,86 | 8,15 |
47 Esports (1) | 97,39 | 80,45 | 75,45 | 72,96 | 63,17 | 101,39 | 127,22 | .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible | .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible | .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible | .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible | .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible | .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible |
5 Producció de béns públics de caràcter econòmic | 7.068,72 | 6.624,18 | 5.547,81 | 4.816,83 | 4.897,95 | 4.278,45 | 5.035,74 | 4.846,12 | 6.699,67 | 6.728,18 | 5.909,48 | 5.030,54 | 5.294,47 |
51 Cicle de l'aigua | 732,34 | 698,26 | 644,78 | 486,96 | 439,98 | 467,34 | 732,11 | 703,07 | 1.266,98 | 1.175,35 | 1.018,19 | 805,06 | 603,87 |
52 Transport | 3.270,48 | 2.999,30 | 2.890,22 | 2.659,46 | 2.882,55 | 2.286,16 | 2.468,49 | 2.335,32 | 3.154,64 | 3.259,02 | 2.875,31 | 2.323,58 | 2.862,91 |
53 Societat de la informació i el coneixement i telecomunicacions | 1.437,64 | 1.256,36 | 880,72 | 733,03 | 729,32 | 694,20 | 702,35 | 700,68 | 829,65 | 857,16 | 830,42 | 829,41 | 846,37 |
54 Urbanisme i ordenació del territori | 98,07 | 227,40 | 86,12 | 100,02 | 102,54 | 99,71 | 114,32 | 114,66 | 141,02 | 226,64 | 210,37 | 198,27 | 220,24 |
55 Actuacions ambientals | 515,11 | 488,54 | 317,84 | 245,73 | 171,46 | 185,50 | 187,72 | 247,53 | 349,59 | 344,09 | 325,06 | 334,83 | 317,00 |
56 Infraestructures agràries i rurals | 76,84 | 83,51 | 53,85 | 48,79 | 51,47 | 47,36 | 263,31 | 220,00 | 277,22 | 286,60 | 220,41 | 204,77 | 206,01 |
57 Recerca, desenvolupament i innovació | 887,73 | 827,20 | 632,93 | 503,80 | 484,66 | 463,09 | 521,50 | 477,95 | 621,88 | 512,17 | 373,59 | 279,80 | 194,71 |
58 Altres actuacions de caràcter econòmic | 50,51 | 43,62 | 41,35 | 39,05 | 35,98 | 35,09 | 45,95 | 46,91 | 58,70 | 67,14 | 56,13 | 54,82 | 43,36 |
6 Foment i regulació de sectors productius | 1.849,72 | 1.470,49 | 1.284,37 | 1.629,16 | 1.337,94 | 1.340,64 | 3.127,57 | 2.708,37 | 2.324,90 | 1.890,61 | 1.791,00 | 1.688,66 | 1.448,41 |
61 Agricultura, ramaderia i pesca | 571,00 | 476,63 | 466,16 | 400,00 | 108,20 | 109,45 | 155,92 | 153,37 | 184,84 | 179,88 | 181,21 | 103,97 | 79,23 |
62 Indústria | 106,31 | 50,42 | 50,34 | 52,02 | 37,56 | 38,03 | 113,43 | 152,70 | 165,97 | 123,13 | 104,48 | 63,11 | 42,19 |
63 Energia i mines | 172,35 | 129,25 | 9,76 | 8,90 | 8,26 | 6,92 | 21,87 | 60,03 | 41,33 | 42,11 | 28,85 | 26,15 | 27,78 |
64 Comerç | 119,39 | 103,87 | 99,86 | 58,72 | 30,84 | 50,21 | 69,82 | 121,36 | 79,53 | 70,17 | 105,89 | 121,05 | 79,22 |
65 Turisme i oci | 220,72 | 165,15 | 158,29 | 129,25 | 116,36 | 75,47 | 56,50 | 66,87 | 91,29 | 85,76 | 64,92 | 61,01 | 58,86 |
66 Desenvolupament empresarial | 56,89 | 43,24 | 49,30 | 62,43 | 61,43 | 62,43 | 80,58 | 32,99 | 16,96 | 25,32 | 27,13 | 10,52 | 10,12 |
67 Sector financer | 601,15 | 500,12 | 449,06 | 916,40 | 973,85 | 996,80 | 2.627,84 | 2.119,27 | 1.743,00 | 1.362,96 | 1.277,20 | 1.301,42 | 1.149,65 |
68 Defensa de la competència | 1,92 | 1,80 | 1,61 | 1,44 | 1,44 | 1,33 | 1,59 | 1,77 | 1,97 | 1,29 | 1,32 | 1,42 | 1,36 |
7 Suport financer als ens locals | 4.612,76 | 4.351,40 | 3.724,66 | 3.443,37 | 3.330,52 | 3.261,08 | 2.897,69 | 2.911,88 | 2.689,16 | 3.214,32 | 3.174,62 | 2.956,84 | 2.798,51 |
71 Suport financer als ens locals | 4.612,76 | 4.351,40 | 3.724,66 | 3.443,37 | 3.330,52 | 3.261,08 | 2.897,69 | 2.911,88 | 2.689,16 | 3.214,32 | 3.174,62 | 2.956,84 | 2.798,51 |
8 Fons de contingència | 300,00 | 300,00 | 250,00 | 330,00 | 200,00 | 45,00 | 250,00 | 39,00 | 150,00 | 110,00 | 110,00 | 95,00 | 92,20 |
81 Fons de contingència | 300,00 | 300,00 | 250,00 | 330,00 | 200,00 | 45,00 | 250,00 | 39,00 | 150,00 | 110,00 | 110,00 | 95,00 | 92,20 |
9 Deute públic | 11.417,36 | 12.050,54 | 10.539,66 | 5.996,14 | 7.004,76 | 7.876,38 | 3.674,43 | 5.975,51 | 2.914,73 | 1.614,18 | 1.256,19 | 1.629,40 | 1.122,95 |
91 Amortització i despeses financeres del deute públic | 11.417,36 | 12.050,54 | 10.539,66 | 5.996,14 | 7.004,76 | 7.876,38 | 3.674,43 | 5.975,51 | 2.914,73 | 1.614,18 | 1.256,19 | 1.629,40 | 1.122,95 |
Total | 56.415,78 | 53.554,22 | 46.057,49 | 38.061,51 | 36.942,92 | 36.132,73 | 37.024,46 | 39.354,00 | 39.699,27 | 36.985,13 | 34.750,04 | 32.218,55 | 29.689,49 |
Unitats: Milions d'euros. | |||||||||||||
Font: Departament d'Economia i Hisenda. | |||||||||||||
Notes: | |||||||||||||
(1) Fins a l'exercici 2011, la despesa d'esports estava inclosa a la política 44 Cultura i esports. | |||||||||||||
No es va aprovar les Lleis de pressupostos per als exercicis 2013, 2016, 2018, 2019 i 2021. | |||||||||||||
Podeu consultar la "Memòria explicativa" dels pressupostos de cada exercici per obtenir una millor interpretació de les dades. | |||||||||||||
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible. |
Darrera actualització: 6 d'octubre de 2023.
Nota metodològica
Definició de conceptes
- Pressupost
- Expressió comptable del pla econòmic del sector públic per a un període de temps determinat (generalment un any). Cada entitat pública amb personalitat jurídica pròpia té el seu pressupost on es reflecteixen, de manera desagregada, les corresponents previsions d'ingressos i limitacions de despeses. Segons les diferents fases el pressupost pot ser preventiu, consolidat o liquidat.
Aspectes metodològics
Els pressupostos públics són el pla econòmic i financer associat a l'estratègia del Govern. Són una eina per a la planificació, programació, control, seguiment i avaluació de les actuacions del sector públic. Tenen caràcter anual i en ells s'especifiquen les previsions dels ingressos que s'esperen obtenir i les despeses (crèdits) que com a màxim es podran reconèixer durant l'exercici. Els aprova el Parlament com a llei específica.
S'ofereix una visió global del sector públic a Catalunya, integrat per les administracions autonòmica, local i estatal. S'hi inclouen també les relacions econòmiques amb la Unió Europea.
La primera part fa referència als pressupostos de la Generalitat i comprèn el pressupost preventiu, per funcions i per capítols, el pressupost consolidat i el pressupost liquidat, així com les inversions reals a les comarques catalanes. També es presenten els pressupostos de les entitats autònomes administratives, comercials i financeres, de dret públic, mercantils, gestores de la Seguretat Social.
S'hi incorpora una taula d'ingressos i despeses, per capítols, d'acord amb la metodologia SEC (Sistema europeu de comptes nacionals i regionals), conjunt coherent i detallat de comptes i quadres que permet una visió sistemàtica, comparable i completa de l'activitat econòmica dels països membres de la Unió Europea.
Recentment, la Llei 23/2010, de 22 de juliol, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació amb la incorporació de l'àmbit el Penedès. Aquest nou àmbit inclou les comarques de l'Alt Penedès, l'Anoia, el Baix Penedès i el Garraf. Com a conseqüència, els límits territorials dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona queden modificats i, per tant, les seves dades no són directament comparables amb la divisió territorial anterior.
Quan el valor és inferior al de la unitat mínima que permet estimar l'operació estadística, o afecta el secret estadístic, el símbol utilitzat és "..".
Taules disponibles [+]
- Demografia · Societat
- Qualitat de vida
-
Economia
- Macromagnituds
- Empreses · Finances
-
Finances públiques
-
Administració autonòmica
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Per capítols
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Per origen dels ingressos
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Despeses. Per seccions
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Entitats gestores de la Seguretat Social
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. CatSalut i entitats autònomes
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Entitats de dret públic
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Societats mercantils
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Consorcis
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Fundacions
- Sector públic de la Generalitat. Pressupost. Ingressos i despeses per capítols
- Sector públic de la Generalitat. Pressupost (SEC). Ingressos i despeses. Per capítols
- Sector públic de la Generalitat. Pressupost consolidat. Ingressos. Per capítols
- Sector públic de la Generalitat. Pressupost consolidat. Despeses. Per capítols
- Sector públic de la Generalitat. Pressupost. Despeses. Per àrees i polítiques de despesa
- Generalitat de Catalunya. Pressupost liquidat. Ingressos i despeses. Per capítols
- Generalitat de Catalunya. Inversions reals pressupostades. Comarques i Aran, i àmbits
- Generalitat de Catalunya. Inversions reals liquidades. Comarques i Aran, i àmbits
- Generalitat de Catalunya. Recaptació de tributs
- Administració local
- Administració estatal
- Unió Europea
-
Administració autonòmica
- Inversió i comerç exterior
- Preus
- Recerca · Tecnologia
- Sectors econòmics
- Medi ambient · Territori