Saltar al contingut principal

Fires i salons monogràfics. Províncies

Fires i salons monogràfics. Províncies 2016
Dies Periodicitat Expositors Visitants Any d'inici Temàtica
Barcelona
Aerosport 2 anual 40 6.000 1992 aeronàutica
Alimentària 4 biennal 1.378 101.622 1976 alimentació
Arnold Classic Europe 3 anual 100 26.268 2011 material, equipament gimnàs
Auto Retro 4 anual 283 55.000 1984 automòbil
Barcelona Bridal Week 6 anual 131 5.026 1991 moda vestir
Barcelona Meeting Point 5 anual 312 43.593 1997 construcció
Biz Barcelona 2 anual 84 9.289 2010 emprenedors, empreses
B-Travel 3 anual 188 19.629 1992 turisme
Caravàning 9 biennal 103 42.770 1989 caravanes
Circular Economy European Summit (1) 3 anual 250 18.097 2016 reciclatge, eco-disseny
Cosmetorium 2 anual 55 1.200 2016 cosmètica
CPhl Worldwide 3 anual 2.200 25.976 2016 components farmacèutics
Denim by Premiere Vision 2 semestral 92 3.804 2014 roba texana
E-Show 2 anual 180 11.329 2010 comerç electrònic
Euro Attractions Show 3 anual 525 12.600 1992 parcs d'atraccions, recreatius
European Utility Week 3 anual 555 11.414 2016 energia intel·ligent
Expohogar Regal Primavera 4 semestral 117 5.283 1996 articles regal
Expohogar Regal Tardor 4 semestral 206 6.862 1980 articles regal
Expominer 3 anual 121 10.134 1979 minerals, fòssils i joieria
Fira Mediterrània de Manresa 4 anual 137 100.000 1998 cultura
Gamelab (2) 3 anual 60 1.000 2005 lleure
Handmade Festival 3 anual 141 19.229 2014 manualitats
Hostelco 4 biennal 367 25.221 1977 restauració i hoteleria
IBTM 3 anual 282 17.500 1988 turisme negocis
ILC (International Liver Congress) 5 anual 65 10.064 1966 sanitat
IN (3D)DUSTRY 3 anual 10 3.333 2016 tecnologia impressió 3D
InteriHOTEL (2) 3 anual 144 3.000 2011 interiorisme d'hotels
Internet of Things Solutions World Congress 3 anual 72 10.567 2015 noves tecnologies
IWater Barcelona 3 biennal 94 5.084 2016 mediambiental
Liber 3 biennal 153 4.047 1983 llibre, edició
Livestock Fòrum 1 anual .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible 129 2016 salut animal
Maqpaper 2 biennal 43 1.000 1999 paper
MIHealth Forum 3 anual 6 1.042 2012 sanitat
Mobile World Congress 4 anual 2.200 101.000 1987 telefonia mòbil
Motoh! Bcn 3 anual 95 26.232 2006 automoció
RT IMAGING EXPO SUMMIT AND EXPO EUROPE 2 anual 56 1.620 2015 Consumibles impressió
Saló del Còmic 4 anual 171 118.000 1981 còmic
Saló Creativa 4 anual 150 23.000 2006 manualitats, labors i belles arts
Saló de la Immersió 3 anual 89 14.000 2000 submarinisme
Saló del Manga 4 anual 189 142.000 1995 còmic
Saló de la Logística 3 anual 540 27.722 1999 logística
Saló Nàutic 5 anual 266 41.741 1963 nàutica
Smart City Expo (1) 3 anual 250 18.097 1997 ciutat intel·ligent
STS Beauty Barcelona 3 anual 320 57.844 2013 cosmètica
Swab Barcelona 4 anual 73 18.000 2007 art
Lleida
Eurofruit (3) 4 anual 325 150.000 1986 agroalimentària
Expoclàssic 2 anual 61 10.000 1996 automòbil
Fira Agrària de Sant Miquel (3) 4 anual 325 150.000 1946 agroalimentària
Fira de Sant Josep 4 anual 280 151.620 1872 agroalimentària
Fira Tàrrega 4 anual 56 800 1981 cultura
Font: Departament d'Empresa i Coneixement. Direcció General de Comerç.
Notes:
(1) Circular Economy European Summit i Smart City expo comparteixen visitants.
(2) Les dades d'expositors i visitants de Gamelab i d'InteriHOTEL s'han extret d'informació a les seves pàgines web.
(3) Eurofruit i Fira Agrària de Sant Miquel comparteixen visitants.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 4 de juliol de 2017.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Fira
Activitat de caràcter periòdic que s'adreça principalment al públic professional. S'hi poden admetre comandes i perfer contractes de compravenda, però no s'hi poden fer vendes directes amb retirada de mercaderia durant el període en què tenen lloc. Si l'activitat de caràcter periòdic s'adreça al públic general i admet eventualment la venda directa amb retirada de mercaderia, s'anomena fira mercat. Si l'oferta exhibida és representativa de diferents sectors s'anomena fira multisectorial. Si l'oferta exhibida és representativa d'un únic sector s'anomena monogràfica o saló. Si l'activitat firal no té una periodicitat establerta s'anomena exposició o mostra.

Aspectes metodològics

Les dades de fires comarcals i de fires i salons monogràfics són d'àmbit estatal o internacional. La classificació geogràfica s'estableix si la procedència dels seus expositors representa més d'un 20% del total.