Saltar al contingut principal

Fires i salons monogràfics. Províncies

Fires i salons monogràfics. Províncies 2006
Dies Periodicitat Expositors (1) Visitants (1) Any d'inici Temàtica
Barcelona
Expohogar-Regal Primavera 4 semestral 372 31.252 1996 articles regal
Expohogar-Regal Tardor 4 semestral 507 48.197 1980 articles regal
Aerosport 2 anual 40 1.000 1992 aeronàutica
Agrotur 3 anual 150 25.000 1995 turisme rural
Antiquaris 9 anual 110 21.683 1975 antiguitats
Auto Retro 5 anual 187 60.320 1984 automòbil
Caravàning 9 anual 617 52.903 1989 caravanes
Cosmobelleza 3 anual 551 125.214 1996 cosmètica
Equus Catalonia 3 anual 160 25.000 1988 hípica
European Incentive 3 anual 0 0 2004 turisme
Immersió 4 anual 165 9.500 2000 nàutica
Logística SIL 4 anual 725 40.267 1999 logística
B. Meeting Point 6 anual 625 189.000 1997 construcció
Nàutic Saló 9 anual 1.090 183.000 1963 nàutica
Negocis i Franquícies BNF 3 anual 146 22.682 2001 franquícia
Nivàlia 3 anual 103 20.535 1994 esports de neu
Noviaespaña 5 anual 125 11.350 1990 moda vestir
B. Tunning Show 3 anual 62 71.000 2004 automòbil
Turisme SITC 4 anual 732 207.000 1992 turisme
Alimentària 5 biennal 3.846 142.513 1976 alimentació
Expoàviga 4 biennal 706 45.643 1975 ramaderia
Expodidàctica 3 biennal 101 6.703 1985 material didàctic
Hispack 5 biennal 2.177 30.899 1983 embalatge
Hostelco 5 biennal 2.045 83.346 1997 hoteleria
Liber Saló del Llibre 3 biennal 480 6.464 1983 llibre, edició
Moto BCN 5 biennal 408 165.141 2001 motocicleta
Motorpro 4 biennal 118 19.758 1978 automòbil
Planet Futbol 5 biennal 149 357.000 2002 esport
Lleida
Eurofruit 5 anual 89 177.648 1986 agroalimentària
Fira Agrària de Sant Miquel 5 anual 170 177.488 1946 agroalimentària
Fira de Sant Josep 3 anual 350 191.460 1873 agroalimentària
Teatre al Carrer 4 anual 0 0 1981 cultura
Minusval 3 biennal 59 10.821 1988 discapacitats
Saló Agrícola Hispano-francès 5 biennal 29 177.648 1984 agroturisme
Font: Departament d'Innovació, Universitats i Empresa. Direcció General de Comerç.
Nota: (1) Les dades d'expositors i visitants són de la darrera edició.

Darrera actualització: 18 de juny de 2009.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Fira
Activitat de caràcter periòdic que s'adreça principalment al públic professional. S'hi poden admetre comandes i perfer contractes de compravenda, però no s'hi poden fer vendes directes amb retirada de mercaderia durant el període en què tenen lloc. Si l'activitat de caràcter periòdic s'adreça al públic general i admet eventualment la venda directa amb retirada de mercaderia, s'anomena fira mercat. Si l'oferta exhibida és representativa de diferents sectors s'anomena fira multisectorial. Si l'oferta exhibida és representativa d'un únic sector s'anomena monogràfica o saló. Si l'activitat firal no té una periodicitat establerta s'anomena exposició o mostra.

Aspectes metodològics

Les dades de fires comarcals i de fires i salons monogràfics són d'àmbit estatal o internacional. La classificació geogràfica s'estableix si la procedència dels seus expositors representa més d'un 20% del total.

La informació no disponible es representa mitjançant el símbol ":". Quan el valor és inferior al de la unitat mínima que permet estimar l'operació estadística, o afecta el secret estadístic, el símbol utilitzat és "..".