Generalitat de Catalunya. Pressupost. Despeses. Per seccions
2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Òrgans superiors | 115,05 | 119,19 | 114,92 | 107,08 | 90,90 | 75,55 |
Parlament | 77,22 | 81,38 | 79,59 | 75,59 | 63,11 | 50,96 |
Consell Consultiu | 4,15 | 4,15 | 3,54 | 2,82 | 2,54 | 2,66 |
Sindicatura de Comptes | 13,35 | 13,07 | 12,63 | 12,31 | 10,33 | 7,13 |
Oficina Antifrau de Catalunya | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Comissió Jurídica Assessora | 3,74 | 3,64 | 3,10 | 2,42 | 1,88 | 1,85 |
Consell de l'Audiovisual de Catalunya | 9,58 | 9,93 | 9,39 | 7,55 | 7,12 | 6,63 |
Consell de Treball Econòmic i Social | 3,31 | 3,42 | 3,42 | 3,32 | 3,13 | 3,58 |
Agència Catalana de Protecció de Dades | 3,71 | 3,60 | 3,26 | 3,06 | 2,78 | 2,74 |
Departaments | 24.770,60 | 23.696,79 | 21.975,37 | 19.944,17 | 17.673,16 | 15.439,45 |
Presidència | 104,00 | 111,60 | 113,00 | 576,34 | 449,25 | 347,21 |
Vicepresidència | 268,97 | 277,19 | 249,80 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Interior, Relacions Institucionals i Participació | 1.245,07 | 1.146,15 | 1.020,00 | 835,17 | 727,90 | 629,04 |
Economia i Finances | 241,01 | 248,41 | 241,68 | 173,75 | 77,86 | 66,24 |
Governació i Administracions Públiques | 476,60 | 475,24 | 430,66 | 361,65 | 291,70 | 223,41 |
Política Territorial i Obres Públiques | 1.524,00 | 1.500,36 | 1.410,69 | 1.358,79 | 1.227,81 | 857,88 |
Justícia | 927,63 | 898,02 | 770,75 | 676,90 | 600,61 | 530,81 |
Educació | 5.122,01 | 4.881,33 | 4.540,22 | 4.177,01 | 3.759,31 | 3.376,00 |
Cultura i Mitjans de Comunicació | 650,71 | 628,35 | 607,48 | 275,37 | 239,84 | 194,88 |
Salut | 9.246,74 | 8.968,84 | 8.552,64 | 7.835,02 | 7.112,72 | 6.502,49 |
Agricultura, Alimentació i Acció Rural | 454,72 | 434,08 | 344,51 | 318,87 | 277,67 | 231,49 |
Treball | 683,29 | 516,50 | 481,50 | 574,09 | 517,81 | 402,39 |
Innovació, Universitats i Empresa | 1.589,07 | 1.521,56 | 1.320,08 | 140,19 | 126,19 | 116,59 |
Acció Social i Ciutadania | 1.706,24 | 1.568,85 | 1.467,15 | 1.285,00 | 1.082,47 | 956,08 |
Medi Ambient i Habitatge | 530,54 | 520,31 | 425,22 | 372,15 | 303,86 | 234,29 |
Relacions Institucionals i Participació | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 24,30 | 18,44 | 12,99 |
Universitats, Recerca i S. Informació | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 959,58 | 859,72 | 757,68 |
Fons no departamentals | 4.845,10 | 4.427,36 | 4.594,35 | 3.873,20 | 3.752,81 | 3.195,82 |
Pensions | 4,58 | 6,59 | 6,48 | 6,38 | 6,27 | 58,13 |
Deute | 1.614,18 | 1.253,54 | 1.626,75 | 1.115,80 | 1.318,66 | 866,49 |
Despeses de diversos departaments | 199,16 | 168,93 | 161,71 | 134,47 | 196,59 | 169,94 |
Participació ens locals en ingressos de l'Estat | 2.917,18 | 2.888,30 | 2.704,40 | 2.524,36 | 2.193,95 | 2.063,92 |
Fons de contingència | 110,00 | 110,00 | 95,00 | 92,20 | 37,34 | 37,34 |
Total | 29.730,76 | 28.243,34 | 26.684,64 | 23.924,46 | 21.516,87 | 18.710,82 |
Unitats: Milions d'euros. | ||||||
Font: Departament d'Economia i Finances. | ||||||
Nota: Subsector Generalitat. |
Darrera actualització: 2 d'octubre de 2009.
Nota metodològica
Definició de conceptes
- Pressupost
- Expressió comptable del pla econòmic del sector públic per a un període de temps determinat (generalment un any). Cada entitat pública amb personalitat jurídica pròpia té el seu pressupost on es reflecteixen, de manera desagregada, les corresponents previsions d'ingressos i limitacions de despeses. Segons les diferents fases el pressupost pot ser preventiu, consolidat o liquidat.
- Pressupost preventiu o inicial
- Document comptable que reflecteix les quantitats aprovades tant d'ingressos com de despeses, amb la característica que aquestes han de ser equilibrades, és a dir, el total dels ingressos i de les despeses ha de coincidir quantitativament. Quan es parla de pressupost sense especificar-ne la classe, s'entén que és el preventiu.
Aspectes metodològics
Els pressupostos públics són el pla econòmic i financer associat a l'estratègia del Govern. Són una eina per a la planificació, programació, control, seguiment i avaluació de les actuacions del sector públic. Tenen caràcter anual i en ells s'especifiquen les previsions dels ingressos que s'esperen obtenir i les despeses (crèdits) que com a màxim es podran reconèixer durant l'exercici. Els aprova el Parlament com a llei específica.
Pressupostos de la Generalitat: comprèn el pressupost preventiu, per funcions i per capítols, el pressupost consolidat i el pressupost liquidat, així com les inversions reals a les comarques catalanes. Es presenten també els pressupostos de les entitats autònomes administratives, comercials i financeres, de dret públic, mercantils, gestores de la Seguretat Social.
S'hi incorpora una taula d'ingressos i despeses, per capítols, d'acord amb la metodologia SEC (Sistema europeu de comptes nacionals i regionals), conjunt coherent i detallat de comptes i quadres que permet una visió sistemàtica, comparable i completa de l'activitat econòmica dels països membres de la Unió Europea.
El subsector Generalitat correspon a l'Administració de la Generalitat. Està integrat pels diferents departaments, els òrgans superiors (Parlament, Sindicatura de Comptes, etc.) i els anomenats Fons no departamentals (pensions, deute, despeses de diversos departaments, etc.).
No es va aprovar la Llei de pressupostos per a l'exercici 2013.
Recentment, la Llei 23/2010, de 22 de juliol, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació amb la incorporació de l'àmbit el Penedès. Aquest nou àmbit inclou les comarques de l'Alt Penedès, l'Anoia, el Baix Penedès i el Garraf. Com a conseqüència, els límits territorials dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona queden modificats i, per tant, les seves dades no són directament comparables amb la divisió territorial anterior.
La informació no disponible es representa mitjançant el símbol ":". Quan el valor és inferior al de la unitat mínima que permet estimar l'operació estadística, o afecta el secret estadístic, el símbol utilitzat és "..".
Taules disponibles [+]
- Demografia · Societat
- Qualitat de vida
-
Economia
- Macromagnituds
- Empreses · Finances
-
Finances públiques
-
Administració autonòmica
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Per capítols
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Per origen dels ingressos
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Despeses. Per seccions
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Entitats gestores de la Seguretat Social
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. CatSalut i entitats autònomes
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Entitats de dret públic
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Societats mercantils
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Consorcis
- Generalitat de Catalunya. Pressupost. Fundacions
- Sector públic de la Generalitat. Pressupost. Ingressos i despeses per capítols
- Sector públic de la Generalitat. Pressupost (SEC). Ingressos i despeses. Per capítols
- Sector públic de la Generalitat. Pressupost consolidat. Ingressos. Per capítols
- Sector públic de la Generalitat. Pressupost consolidat. Despeses. Per capítols
- Sector públic de la Generalitat. Pressupost. Despeses. Per àrees i polítiques de despesa
- Generalitat de Catalunya. Pressupost liquidat. Ingressos i despeses. Per capítols
- Generalitat de Catalunya. Inversions reals pressupostades. Comarques i Aran, i àmbits
- Generalitat de Catalunya. Inversions reals liquidades. Comarques i Aran, i àmbits
- Generalitat de Catalunya. Recaptació de tributs
- Administració local
- Administració estatal
- Unió Europea
-
Administració autonòmica
- Inversió i comerç exterior
- Preus
- Recerca · Tecnologia
- Sectors econòmics
- Medi ambient · Territori