Saltar al contingut principal

Alumnes estrangers. Per lloc de procedència. Comarques i Aran

Alumnes estrangers. Per lloc de procedència. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
Unió Europea Resta Europa Magrib Resta Àfrica Amèrica del Nord Amèrica Central i del Sud Àsia i Oceania Total
Curs 2013/14 24.219 7.817 56.338 10.855 601 44.319 20.713 164.862
Curs 2012/13 24.017 7.775 54.813 10.652 583 50.598 20.041 168.479
Curs 2011/12 23.361 7.557 52.100 10.268 587 55.969 18.738 168.580
Curs 2010/11 21.798 7.050 47.369 9.144 563 59.423 16.363 161.710
Font: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: La Llei 23/2010, de 22 de juliol, de creació de l'àmbit del Penedès, divideix Catalunya en vuit àmbits territorials de planificació. Aquest canvi comporta que les dades dels àmbits Metropolità, Comarques Centrals i Camp de Tarragona no siguin directament comparables amb anys anteriors.

Darrera actualització: 20 de juliol de 2015.

Nota metodològica

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Els centres que imparteixen ensenyaments de règim especial de música, arts aplicades i disseny, dansa, idiomes, art dramàtic i restauració i conservació de béns culturals, també estan en procés d'adaptació als nous dissenys curriculars regulats pel desplegament de la LOGSE.

Les xifres corresponents a la formació d'adults es refereixen als alumnes dels centres i aules públics dependents del Departament d'Ensenyament.

Les dades són provisionals.