Saltar al contingut principal

Alumnes estrangers. Per lloc de procedència. Comarques i Aran

Alumnes estrangers. Per lloc de procedència. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
Unió Europea Resta Europa Magrib Resta Àfrica Amèrica del Nord Amèrica Central i del Sud Àsia i Oceania Total
Curs 2009/10 20.879 6.755 42.891 8.383 517 62.744 13.676 155.845
Curs 2008/09 21.029 6.707 40.690 7.587 515 65.615 12.880 155.023
Curs 2007/08 19.646 6.322 36.520 6.814 502 62.508 10.515 142.827
Curs 2006/07 7.974 13.725 33.080 5.962 489 55.417 9.067 125.714
Curs 2005/06 6.939 11.268 29.613 5.035 450 49.086 7.866 110.257
Curs 2004/05 6.111 8.505 24.834 4.135 408 41.706 6.242 91.941
Curs 2003/04 4.721 6.956 20.699 3.314 393 36.385 4.493 76.961
Curs 2002/03 3.756 4.660 15.355 2.346 337 24.417 3.138 54.009
Font:
Curs 2002/03-Curs 2003/04: Departament d'Educació. Servei d'Estadística i Documentació.
Curs 2004/05-Curs 2008/09: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Curs 2009/10: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.

Darrera actualització: 23 de novembre de 2010.

Nota metodològica

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.

Els centres que imparteixen ensenyaments de règim especial de música, arts aplicades i disseny, dansa, idiomes, art dramàtic i restauració i conservació de béns culturals, també estan en procés d'adaptació als nous dissenys curriculars regulats pel desplegament de la LOGSE.

Les xifres corresponents a la formació d'adults es refereixen als alumnes dels centres i aules públics dependents del Departament d'Ensenyament.

Les dades són provisionals.