Saltar al contingut principal

Alumnes estrangers. Per titularitat del centre i nivells. Comarques i Aran

Alumnes estrangers. Per titularitat del centre i nivells. Total. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
Infantil Primària Especial ESO Batxillerat CFGM CFGS Total
Curs 2009/10 28.434 60.489 1.147 48.454 6.930 6.731 3.660 155.845
Curs 2008/09 28.542 63.159 1.196 47.528 6.222 5.279 3.097 155.023
Curs 2007/08 26.505 59.992 1.027 42.444 5.707 4.377 2.775 142.827
Curs 2006/07 24.127 53.901 864 35.864 5.049 3.553 2.356 125.714
Curs 2005/06 22.297 47.020 749 31.160 4.383 2.694 1.954 110.257
Curs 2004/05 20.178 40.245 699 23.532 3.665 1.997 1.625 91.941
Curs 2003/04 17.693 32.761 536 20.233 3.034 1.418 1.286 76.961
Font: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
No inclou dades dels ensenyaments a distància del sector públic.
CFGM: Cicles formatius de grau mitjà.
CFGS: Cicles formatius de grau superior.
Alumnes estrangers. Per titularitat del centre i nivells. Sector públic. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
Infantil Primària Especial ESO Batxillerat CFGM CFGS Total
Curs 2009/10 24.407 52.266 621 39.156 6.032 5.602 2.708 130.792
Curs 2008/09 24.311 54.557 692 38.412 5.385 4.341 2.232 129.930
Curs 2007/08 22.537 51.979 564 34.821 4.878 3.556 1.974 120.309
Curs 2006/07 20.379 46.750 475 29.647 4.312 2.863 1.642 106.068
Curs 2005/06 18.805 40.631 402 25.707 3.770 2.216 1.361 92.892
Curs 2004/05 16.784 34.636 393 18.937 3.169 1.610 1.087 76.616
Curs 2003/04 14.504 28.373 305 16.402 2.605 1.128 815 64.132
Font:
Curs 2003/04: Departament d'Educació. Servei d'Estadística i Documentació.
Curs 2004/05-Curs 2008/09: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Curs 2009/10: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
No inclou dades dels ensenyaments a distància.
CFGM: Cicles formatius de grau mitjà.
CFGS: Cicles formatius de grau superior.
Alumnes estrangers. Per titularitat del centre i nivells. Sector privat. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
Infantil Primària Especial ESO Batxillerat CFGM CFGS Total
Curs 2009/10 4.027 8.223 526 9.298 898 1.129 952 25.053
Curs 2008/09 4.231 8.602 504 9.116 837 938 865 25.093
Curs 2007/08 3.968 8.013 463 7.623 829 821 801 22.518
Curs 2006/07 3.748 7.151 389 6.217 737 690 714 19.646
Curs 2005/06 3.492 6.389 347 5.453 613 478 593 17.365
Curs 2004/05 3.394 5.609 306 4.595 496 387 538 15.325
Curs 2003/04 3.189 4.388 231 3.831 429 290 471 12.829
Font:
Curs 2003/04: Departament d'Educació. Servei d'Estadística i Documentació.
Curs 2004/05-Curs 2008/09: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Curs 2009/10: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
CFGM: Cicles formatius de grau mitjà.
CFGS: Cicles formatius de grau superior.

Darrera actualització: 23 de novembre de 2010.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Batxillerat
Ensenyament de dos cursos acadèmics, dels setze anys als divuit. Per accedir-hi s'ha de tenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria. En acabar aquests estudis, els alumnes que els hagin cursat satisfactòriament en qualsevol de les seves modalitats, reben el títol de batxiller amb accés a l'educació superior.
Educació especial
Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.
Educació infantil
Etapa educativa preobligatòria que s'imparteix als infants de 0 a 6 anys. S'organitza en dos cicles de tres cursos: primer cicle o primera infància (de 0 a 3 anys) i segon cicle o primer ensenyament (de 3 a 6 anys). Poden impartir el primer cicle d'educació infantil els centres creats o autoritzats per l'Administració educativa. Els centres que únicament imparteixen el primer cicle d'educació infantil tenen la denominació genèrica de llar d'infants o escola bressol.
Educació primària
Ensenyament que comprèn sis cursos, des dels sis anys fins als dotze, i té caràcter obligatori. S'estructura en tres cicles de dos cursos acadèmics cadascun.
Educació secundària obligatòria (ESO)
Ensenyament que comprèn quatre cursos acadèmics. Generalment s'inicia l'any natural en què es compleixen 12 anys i s'acaba als 16. Els alumnes que obtenen el títol de graduat o graduada en ESO poden accedir al batxillerat o bé a un cicle formatiu de grau mitjà de formació professional, d'ensenyaments esportius (si se supera la prova específica d'accés) o d'arts plàstiques i disseny.
Ensenyament professional de grau mitjà
Estudi que comprèn un conjunt d'ensenyaments que capaciten per al desenvolupament de diverses professions. Té una durada variable d'acord amb la professió. Per accedir-hi cal tenir el títol de graduat en educació secundària o equivalent. Els alumnes que superen aquests ensenyaments reben el títol de tècnic en la professió corresponent.
Ensenyament professional de grau superior
Estudi que capacita per al desenvolupament de diverses professions. Té una durada variable d'acord amb la professió. Per accedir-hi cal tenir el títol de batxiller o equivalent. Els alumnes que superen aquests ensenyaments reben el títol de tècnic superior, que habilita per a l'exercici de la professió. També permet l'accés als estudis universitaris de primer cicle del corresponent sector professional.
Programes de qualificació professional inicial (PQPI)
Es dirigeixen a alumnes més grans de 16 anys que no han obtingut el títol de GESO (graduat/ada en ESO). Incorporen tres tipus de mòduls, que proporcionen: competències professionals (mòduls A), formació de caràcter general (mòduls B), el títol de GESO (mòduls voluntaris C). Les proves d'accés amb exempcions se suprimiran a partir del curs 2012-2013.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Les dades són provisionals.