Saltar al contingut principal

Educació secundària. Alumnes. Per nivells i sexe. Comarques i Aran

Educació secundària. Alumnes. Per nivells i sexe. Total. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
ESO Batxillerat (1) CFGM (2) CFGS (3) Total
Curs 2009/10 274.134 85.062 45.597 43.563 448.356
Curs 2008/09 271.847 84.135 41.079 39.641 436.702
Curs 2007/08 269.442 83.809 38.007 37.475 428.733
Curs 2006/07 264.829 84.442 36.209 34.783 420.263
Curs 2005/06 260.966 87.123 34.597 33.783 416.469
Curs 2004/05 258.746 87.964 34.131 34.473 415.314
Curs 2003/04 256.268 89.974 32.619 34.738 413.599
Font: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
Batxillerat: no inclou el centre de batxillerat a distància.
(2) Cicles formatius de grau mitjà (CFGM).
(3) Cicles formatius de grau superior (CFGS).
Educació secundària. Alumnes. Per nivells i sexe. Nois. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
ESO Batxillerat (1) CFGM (2) CFGS (3) Total
Curs 2009/10 142.395 38.853 27.057 22.247 230.552
Curs 2008/09 140.805 38.237 24.092 19.969 223.103
Curs 2007/08 139.246 38.187 22.490 19.065 218.988
Curs 2006/07 136.948 38.510 21.809 17.908 215.175
Curs 2005/06 135.103 39.467 20.990 17.570 213.130
Curs 2004/05 134.275 40.003 20.741 17.964 212.983
Curs 2003/04 132.967 40.737 19.970 18.356 212.030
Font:
Curs 2003/04: Departament d'Educació. Servei d'Estadística i Documentació.
Curs 2004/05-Curs 2008/09: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Curs 2009/10: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
Batxillerat: no inclou el centre de batxillerat a distància.
(2) Cicles formatius de grau mitjà (CFGM).
(3) Cicles formatius de grau superior (CFGS).
Educació secundària. Alumnes. Per nivells i sexe. Noies. Comarques, àmbits i províncies Catalunya
ESO Batxillerat (1) CFGM (2) CFGS (3) Total
Curs 2009/10 131.739 46.209 18.540 21.316 217.804
Curs 2008/09 131.042 45.898 16.987 19.672 213.599
Curs 2007/08 130.196 45.622 15.517 18.410 209.745
Curs 2006/07 127.881 45.932 14.400 16.875 205.088
Curs 2005/06 125.863 47.656 13.607 16.213 203.339
Curs 2004/05 124.471 47.961 13.390 16.509 202.331
Curs 2003/04 123.301 49.237 12.649 16.382 201.569
Font:
Curs 2003/04: Departament d'Educació. Servei d'Estadística i Documentació.
Curs 2004/05-Curs 2008/09: Departament d'Educació. Servei d'Estadística, Informació i Documentació.
Curs 2009/10: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Notes:
Batxillerat: no inclou el centre de batxillerat a distància.
(2) Cicles formatius de grau mitjà (CFGM).
(3) Cicles formatius de grau superior (CFGS).

Darrera actualització: 16 de març de 2011.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Batxillerat
Ensenyament de dos cursos acadèmics, dels setze anys als divuit. Per accedir-hi s'ha de tenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria. En acabar aquests estudis, els alumnes que els hagin cursat satisfactòriament en qualsevol de les seves modalitats, reben el títol de batxiller amb accés a l'educació superior.
Educació secundària
Ensenyament que comprèn: educació secundària obligatòria (ESO), batxillerat i ensenyaments professionals específics de grau mitjà i de grau superior.
Educació secundària obligatòria (ESO)
Ensenyament que comprèn quatre cursos acadèmics. Generalment s'inicia l'any natural en què es compleixen 12 anys i s'acaba als 16. Els alumnes que obtenen el títol de graduat o graduada en ESO poden accedir al batxillerat o bé a un cicle formatiu de grau mitjà de formació professional, d'ensenyaments esportius (si se supera la prova específica d'accés) o d'arts plàstiques i disseny.
Ensenyament professional de grau mitjà
Estudi que comprèn un conjunt d'ensenyaments que capaciten per al desenvolupament de diverses professions. Té una durada variable d'acord amb la professió. Per accedir-hi cal tenir el títol de graduat en educació secundària o equivalent. Els alumnes que superen aquests ensenyaments reben el títol de tècnic en la professió corresponent.
Ensenyament professional de grau superior
Estudi que capacita per al desenvolupament de diverses professions. Té una durada variable d'acord amb la professió. Per accedir-hi cal tenir el títol de batxiller o equivalent. Els alumnes que superen aquests ensenyaments reben el títol de tècnic superior, que habilita per a l'exercici de la professió. També permet l'accés als estudis universitaris de primer cicle del corresponent sector professional.
Programes de qualificació professional inicial (PQPI)
Es dirigeixen a alumnes més grans de 16 anys que no han obtingut el títol de GESO (graduat/ada en ESO). Incorporen tres tipus de mòduls, que proporcionen: competències professionals (mòduls A), formació de caràcter general (mòduls B), el títol de GESO (mòduls voluntaris C). Les proves d'accés amb exempcions se suprimiran a partir del curs 2012-2013.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades són provisionals.